čtvrtek 16. července 2015

Mušle s cukinami, rikotou a rajčaty (Conchiglie con zucchine ricotta e pomodori)

V letním horku platí pravidlo uvařit co nejrychleji (hlavně pro kuchařku) jídla která zasytí ale nezatíží trávení (pro všechny). Těstoviny jsou ideální,uvaří se za krátkou dobu a můžeme je ochutit zeleninovým "ragù" např.s přidáním ricotty. Získáte tak rychlý,zdravý a z hlediska správné výživy vyvážený pokrm. Obsahuje totiž jak uhlohydráty(těstoviny) tak vitamíny (zelenina),vápník pro vaše kosti (ricotta a parmezán) i tuk - v tomto případě neškodný a lehce stravitelný olivový olej.
INGREDIENCE pro 4 osoby:
350 gr těstovin - použila jsem mušle,ale je vhodný jakýkoliv krátký formát
300 gr malých a mladých cukinek
2 stroužky česneku
4 zralá,oloupaná rajčata nebo plechovka drcených (asi 400 gr)
200 gr rikoty (myslím že se dá použít i tvaroh)
50 gr strouhaného parmezánu
sůl
peperončino
olivový olej
bazalka
Stroužky česneku rozmáčkneme na plocho a dáme osmahnout na olivový olej.Cukiny nakrájíme na malé kousky, vhodíme na pánev a mícháme a opékáme až zezlátnou. Vyjmeme česnek.Do mísy dostatečně velké aby se do ní vešly těstoviny dáme rikotu,2-3 lžíce parmezánu a dobře promícháme.Rajčata spaříme,oloupeme a rozdrtíme na drobné kousky-nebo použijeme již hotová (ale teď když jsou čerstvá rajčátka bych rozhodně volila první možnost :-)). Přidáme je do směsi rikoty spolu s opečenými cukinami. Dochutíme solí,peperončínem (nebo pepřem) a pěknou lžící sekané bazalky.Těstoviny uvaříme,scedíme a bez proplachování vhodíme do mísy.Dobře promícháme a servírujeme.Na talíři ještě posypeme parmezánem.

22 komentářů:

  1. U nás máme maličko problém s cuketami, ty malé jsou v obchodech neúměrně drahé a lidé na zahrádkách produkují metrová " hovádka ", která jsou nechutná a plná pecek, dobrou a lahodnou cuketu je umění koupit, bohužel

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto souhlasím! Když mě představili poprvé českou cuketku,myslela jsem si že je to druh tykve.. Tady ty největší jsou asi jako salátové okurky,ty nejlepší jsou malé,hladké,velké asi jako prostředník.Ty se dají jíst i syrové.Snad by se dalo něco malého vypěstovat i na zahrádce? Nebo je u nás prostě moda velkých cuket??

    OdpovědětVymazat
  3. Na tyto dobroty si pěstujeme tzv. máslové cukety. Jsou žluté, malé a bez pecek.. Na farmářskych trzích je už také prodávají. Není ovšem nad domácí sklizeň. Ráno jsme nasbírali plný koš a samozřejmě budou k obědu s těstovinami. Já těstoviny můžu každý den, takže zítra budou podle tvého receptu. Diky. Česnek, rajčata i bazalku máme svou, bude to rychlý oběd.

    OdpovědětVymazat
  4. Přesně takováto jídla miluju! (i když mám v lednici mega cuketu ).

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Růženko, zase další recept, který  mi padl do noty    teď na léto úplně ideální jídlo   

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Užila by sis v Itálii - tady jsou těstoviny opravdu denně Já je ale můžu taky tak není problém,nepřejí se. Máš všechno už doma,tak stačí vhodit mušle do hrnce O česneku se ti asi v noci zdá,co??

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Budeš jí muset oloupat,vydlabat,okrájet... Ale chuť je asi stejná? Mám zkušenost jen s těmi malými   

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Hlavně jestli na vás zas přijdou tropická horka...my jsme v plném proudu a nějak nevidíme konce..Na víkend se můžeme těšit na oteplení - slibují kolem 40

    OdpovědětVymazat
  9. [6]:  Únava ze sklizně česneku je pryč, tak česnek mám ráda pořád stejně. Jíme ho hodně a často, na těstovinách je báječný.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Itálie by ti sedla - co se vaření týče určitě. Česnek se používá v hojné míře,jak na těstoviny tak např.na maso..Snad jen do kafe ho nedávají

    OdpovědětVymazat
  11. To vypada jako na velmi lahodnou večeři :)

    OdpovědětVymazat
  12. Růženko, skvělý recept na horké dny. Na zahrádce si nařežu mladé cuketky a recept vyzkouším.   

    OdpovědětVymazat
  13. [11]:Italové mají těstoviny jako první chod-říká se jim taky "suché polévky".Pak teprve přijde maso s přílohou.Ale dobře ochucené - třeba i s masovým ragù nebo zeleninou se podávají i jako hlavní (a jediné) jídlo. Máš hezký a rozmanitý blog   

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Těstovinám a vůbec italské kuchyni kde se dá uvařit s minimálním stáním u plotny v horkých dnech blahořečím!!

    OdpovědětVymazat
  15. Saprlote, to vypadá chutně a cítím z toho zdraví! Já se dnes taky chystám na cuketu budu ji zapékat a pozvala jsem na ni i sousedku.Pro jednoho mně nebaví vařit. Muž není doma, ten se dnes otráví nějakým žvancem v některé z brněnských restaurací.

    OdpovědětVymazat
  16. Tohleto jídlo vyzkouším, mám letos tři rostlinky, takže hned zítra Růži jdu na to.

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Jitko,zapečenou cuketu bych si dala taky.. A kdybych byla sama asi bych ani nezapla sporák..je tu pořád teploučko

    OdpovědětVymazat
  18. Růženko, včera  u nás bylo děsné vedro a proto jsem udělala jsem těstoviny s cuketou podle tvého receptu. Sklidila jsem pochvalu, bylo to výborné.
    Recept jsem si dala na blog - samozřejmě s odkazem na tvůj recept. ☼

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: To mě ovšem nesmírně těší V létě - a zvlášť v takhle parném-se toho moc vařit nedá..ale taky nemůžeme žít jen o salátu a mozzarelle U vás vedro brzy skončí,ale my máme vyhlídku ještě na dost dlouho..

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Růženko, jsou to hrozná vedra. Nejsme na to zvyklí. Přežij v pohodě ta vaše vedra.   

    OdpovědětVymazat
  21. [3]: Nedávno jsem dostala v obchodě koupit máslovou cuketu, byla výborná.

    OdpovědětVymazat