pondělí 15. června 2015

Cukrářský krém

Tam kde se v českých receptech používá pudink,tam se v Itálii většinou použije "crema pasticciera" - cukrářský krém. Zdá se mi,že Italové nemají k pudinkům,zvláště těm připravovaným ze sáčku, nijak velkou důvěru ani vřelý vztah, i když jej občas taky dělají doma nebo se kupuje už hotový.
Cukrářský krém je hladký,jemné chuti,připravuje se z vaječných žloutků,mléka,cukru a hladké mouky nebo ještě lépe z Maizeny .Používám jej hlavně jako náplň do dortů nebo pod ovoce při přípravě letních ovocných zákusků, plním jím bigné (malé bochánky z odpalovaného těsta) a věnečky. Je výborný i samotný, ozdobený ovocem,šlehačkou a malými cukrářskými piškoty. Pokud přidáte trochu kakaa nebo strouhané čokolády ještě za tepla,získáte čokoládový cukrářský krém. Příprava není složitá je jen potřeba dobře rozmíchat suroviny a hlavně nezapomenout míchat během vaření! Které ale netrvá víc než pár minut...
INGREDIENCE:
1/2 litru mléka (lépe plnotučného)
3 žloutky
3 plné lžíce Maizeny
3-4 plné lžíce cukru
citronová kůra,vanilka
Z mléka odebereme asi půl skleničky a zbytek dáme ohřát do hrnku který jsme předtím vypláchli studenou vodou (mléko se pak nepřichytává). V misce rozmícháme žloutky s cukrem,vanilkou a prosátou Maizenou.Dobře vymícháme aby se neutvořily žmolky. Pak postupně (používám sítko) přiléváme do horkého mléka které odstavíme z plotny. Přidáme citronovou kůru a vše dobře promícháme a postavíme znovu na sporák. Na mírném plameni neustále mícháme až krém zhoustne. Povaříme jen velmi krátce a odstavíme. Necháme vychladnout a aby se neutvořil škraloup,pokryjeme potravinářskou folii. Nebo můžete povrch mírně posypat cukrem - slouží k tomu samému účelu.
Je lepší použít krém ještě než vychladne úplně, zrovna jako u pudinku.
Ještě malou poznámku - zdá se mi to nebo už naše české pudinky nejsou jako dřív? Připadají mi nějaké rosolovité a i chut je trochu jiná ..ale možná se změnily i moje chutě :-)

12 komentářů:

  1. Právě vstávám do dalšího parného dne. Všude v noci popršelo, u nás ne.
    Mrkla jsem na tvůj blog a ejhle, opět dobrůtka. Tento krém znám. Letos jsem ho musela udělat na nastavení karamelového krému. Původně nastavení mělo být z pudinku, ale ten se roztekl, tak šel vyhodit. Chutě se ti nezměnily, pudinky už nejsou co bývalo. Také používám maizenu, ta ještě nezklamala. Měj se, krásný týden.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Mohla bych ti poslat trochu deště ze slunné Itálie - od rána tu jsou bouřky a pěkné slejváky Máme přelito,nejen zalito..Ty pudinky jsou tady hnusné nejmíň 30 let - vždycky je takhle pamatuju,co jsem tady.Tak se "konečně"dostali i k vám..

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Růženko, tenhle krém jsem zrovna nedávno dělala na naplnění věnečků :) Osobně dávám také raději Maizenu. Máš pravdu, že ty pudinky nejsou co bývaly, šidí to tady všechno.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Ahoj Ali,tak koukám že s pudinkama jsme dopadli všichni stejně Tady už to trvá asi dlouho,protože jsem nikdy neslyšela o receptu kam by se dával pudink-vždycky jen "crema pasticciera"   

    OdpovědětVymazat
  5. Už chvíli se chystám vyzkoušet jiný krém, než máslák, podobný tomu tvému jsem si někde našla a čekám na příležitost .
    Pudinky už opravdu nejsou, co bývaly, ale záleží značka od značky. Třeba Dr. Oetker ještě ujde.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:Taky jsem zkusila Dr.Oetker jak říkáš "ujde" Byla jsem zvyklá na staré pudinky,to byla vlastně Maizena s příchutí a ty se mi zdály lepší. U tohoto krému je hlavní vychytat dávku,aby nebyl moc řídký ani hustý a tenhle recept se mi zdá tak akorát!

    OdpovědětVymazat
  7. Dělávaly jsme nastavovaný krém trochu jinak: Z mléka a polohrubé mouky se uvařila kaše- bez cukru. Pak z másla, cukru, kakaa se umíchal do pěny krém a po lžičkách se přidávala ta kaše a rozmíchala zlehka. Byl to moc dobrý krém. Z Maizeny se také dal udělat, ale tam už ty žloutky byly dobré.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Tenhle krém jsem taky někdy dělala,ale tady není polohrubá mouka,i když teď nějakou mám z dovozu )Mám na máslový krém i jiný recept-šlehat žloutky s cukrem v páře a potom po částech vmíchávat do másla.Je to taky dobré a lehké-aspoň se tak tváří   

    OdpovědětVymazat
  9. Růženko, to je výborný recept. Já používám pudinky Oetkera Premium (Pravá vanilka smetanová, Jemná pistácie, Hořká čokoláda,...). Ty jsou zde u nás nejlepší. Nevím, jestli se u vás dají koupit. Někdy používám Vanilmix, to je takový pudink za studena.
    Recept si dávám i s dortíčky do záložky.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Pudink od Oetkera jsem koupila v Praze,tady jsem ho nikde neviděla. Je trochu lepší než ty běžné,ale Premium jsem nezkoušela,ani ten za studena,tak až pojedu do Prahy koupím!

    OdpovědětVymazat
  11. Nápadité cukrářské zdobení, které můžete využít na dorty, ale také na další cukroví-https://www.eshop-lilie.cz/kategorie/cukrarske-posypy-a-zdobeni/

    OdpovědětVymazat
  12. Recept jsem si s dovolením uložila. Vyzkouším až budu péct vánoční cukroví na slepování rohlíčků máčených v čokoládě.

    OdpovědětVymazat