středa 22. dubna 2015

Vepřová pečeně se šalvějovým pestem a pancettou (Arista con la pancetta e pesto di salvia)

Pancetta je sušená italska slanina. Čímž nemyslím "suchá" ale jen usušená vzduchem. Je k dostání i v českých obchodech,pokud neseženete,dá se nahradit i anglickou slaninou. Italská je krájená bud na proužky (pancetta tesa) nebo na kolečka (pancetta arrotolata) což není nic jiného než tatáž pancetta srolovaná a pak nakrájená. V Toskánsku se používá dost často, při přípravě omáček na těstoviny, při úpravě mas,brambor nebo zeleniny - např.hrášku. Udělala jsem šalvějové "pesto" a zabalila jej do plátků pancetty kterou jsem pak prošpikovala vepřovou pečeni.
INGREDIENCE pro 4 osoby:
800 gr vepřové pečeně
100 gr pancetty
1 hrst šalvějě
2 stroužky česneku
1 cibule
sůl a pepř
olej
půl sklenky bílého suchého vína (nemusí být)
horký vývar na podlití
Šalvěj a česnek nasekáme nebo rozmixujeme. Na prkénko rozprostřeme plátky pancetty a nakrájíme na asi 5cm kousky. Na každý dáme trochu "pesta" a zarolujeme. Do masa uděláme nožem zářezy do kterých vsuneme takto připravené rolky. Můžeme obvázat motouzem aby lépe drželo tvar. Cibuli nakrájíme na kolečka a dáme zesklovatět na olej. Potom vložíme maso a opečeme ze všech stran,podlijeme vínem,zvýšíme plamen a necháme jej odpařit. Pak mírně podlijeme vývarem a dáme péct přikryté do trouby asi na hodinu.Občas obracíme a přiléváme vývar aby se maso nevysušilo. Pak odkryjeme a dopečeme dalších asi 10 minut - až je maso měkké. Necháme chvíli odpočinout a potom zabalíme do alobalu asi na 15-20 minut. Maso se pak bude lépe krájet.
Podávala jsem s bramborovou kaší kterou jsem ozdobila plátky opečené pancetty.

12 komentářů:

  1. Masíčko!! to musí být dobrota. Všechny ty indgredience tomu museji dát fantastickou chuť.
    Určitě jste si pošmákli..

    OdpovědětVymazat
  2. Masíčko bylo fakt dobré - nevím jestli díky samotnému masu nebo tím,že jsem prošpikovala pancettou,ale vyšlo krásně měkké a štavnaté. Taky že nezbyl ani kousek!   

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to lahodně! Jen kdyby tu nebyl někdo tak línej a uvařil si to .

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: To můžeš zvládnout! Jde jen o to prošpikování,pak se to víceméně dělá samo!
    Já se po letech denního vaření vypracovala k rychlým receptům   

    OdpovědětVymazat
  5. Růženko, ty jsi pilná jako včelička. Prošla jsem tvoje recepty a přečetla článek o výletu do Říma. Ty zde máš samé dobrůtky. Šalvěj také ráda používám.   

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Díky za uznání! Jsou tu jen jídla která se běžně vaří doma a jelikož v Itálii se vaří rádo a často..mám aspon inspiraci pro blog Šalvěj si pěstuju v květináči,používá se hodně často.

    OdpovědětVymazat
  7. Růženko,receptík jsem si opsala a někdy až nás bude více určitě vyzkouším.Zatím co musím občas zajet na zahradu,nemáme ji u domu ale v kolonii,tak se snažím vařit spíše rychlovky.
    PS:nyní odpověď na dotaz jaký program používám na úpravu fotek?já jich používám vícero,příklad Picaso,ale poslední na blogu je od syna z mobilu.

    OdpovědětVymazat
  8. Já mám z prasete nejraději právě tu kotletu nebo pečeni, jak komu vyhovuje, struktura tohoto masa nemá konkurenci ve vepřovém , určitě zkusím, líbí se mi i ta kombinace s bramborovou kaší

    OdpovědětVymazat
  9. To jídlo vypadá Růženko nadýchaně. Určitě bych si pochutnala.

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Díky za radu ohledně fotek. Asi taky zapojím synka   

    OdpovědětVymazat
  11. [8]:Taky nejvíc používám. A kašičku tu my moc rádi,dělám jí často dokud není moc horko - pak už na ní nemá nikdo chut a nastoupí salátky

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Nadýchaně - to je moc hezká definice!   

    OdpovědětVymazat