pátek 22. srpna 2014

Brownies

Letosni rozmarne leto mi dovolilo dokonce zapnout troubu a péct! Mela jsem doma cokoladu, kterà by normàlne vydrzela az do podzimu ,ale v tydnu jsem se rozhodla ze upecu brownies, coz jsou cokoladove kostky s orechy. Rìkà se, ze vznikly tak,ze jedna americka hospodynka proste zapomela dàt do cokoladoveho dortu prasek do peciva. Kdyz vytahla z trouby neco jako placku, aby zachranila povest nakrajela ji na kostky, pocukrovala a podàvala. Stal se z nich prosluly moucnik, ktery se dela po celem svete. Jestli je tato zkazka pravdivà, to nevìm,kazdopadne by to byl velice trefny omyl..Z mnoha receptu, ktere od te doby vznikly , jsem vybrala jeden rychly a zaruceny. Je to bomba,ale jednou za cas...a nakonec, muzete snist jen jeden ctverecek (dejte mi vedet, kdo to vydrzel :-))
INGREDIENCE:
200 gr horke cokolady
100 gr masla
100 gr cukru
3 vejce
spetka soli
2 - 3 lzìce polohrube mouky
hrst sekanych orechu ( mohou byt i orisky)
Ve vodni lazni rozpustime cokoladu s maslem a nechame chvili prochladnout. Mezitim utreme zloutky s cukrem a uslehame zvlast pevny snih z bilku. Do mouky pridame speticku soli. Cokoladovou smes vlijeme do zloutku a velmi dobre promìchàme. Pak pridame po castech mouku strìdave se snehem a nakonec nahrubo rozsekane orechy. Vlijeme do ctvercové nebo obdélnìkové formy vymazane tukem a vysypane hrubou moukou nebo vylozené pecìcìm papìrem.
Peceme pri 170' asi 20-25 minut. Moucnik muze v troube nabehnout- zàlezì na tom, jak hodne jste slehali zloutky- ale po vytazeni zas slehne, je silne cokoladovy. Po vychladnuti mìrne posypeme praskovym cukrem a kràjìme na ctverecky.
Vydrzì dlouho vlàcny - coz ale nebudete mit cas si proverit nebot velice rychle mizì!

8 komentářů:

  1. Ahoj Růženko, mňam...hned bych si dala    Já jsem kdysi dávno brownies pekla a vím, že se mi nějak nepovedl Ale ten Tvůj vypadá báječně

    OdpovědětVymazat
  2. Brownies znám a chutná znamenitě ještě teplý s vanilkovou zmrzlinou, ale je to kalorická bomba. Podívám se na můj recept a srovnám s tvým Růženko.

    OdpovědětVymazat
  3. To musi byt dobrota, jen se nesmi pocitat kalorie. Preji krasny vikend.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Vzhled neklame - je to dobré   

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Je na ne spousta receptu, nektere i dost slozite, coz myslim neni zrovna original..Mam jeste jeden, kde je vic mouky,ale to uz pripomina spis cokoladovou buchtu..

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Silnejsi natury podavaji i se slehackou..zmrzlina se k nim hodi urcite lip. Bomba je to v kazdem pripade!   

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Vis co se rika- vsechno co je dobre bud skodi nebo se po tom tloustne! Tenhle moucnik by u vas doma mel nekdo znat

    OdpovědětVymazat