neděle 13. ledna 2013

Brambory "pískové" (Patate sabbiose)

Brambory máme rádi snad ve všech podobách. Vyzkoušela jsem tento recept dnes k obědu a hned předávám dál. Jmenují se "pískové", protože upečené brambory opravdu vypadají jako posypané pískem - ale chutnají výtečně!
******************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE pro 4 osoby:
800 gr brambor
sádlo nebo olej
3 lžíce strouhanky
3 lžíce strouhaného parmezánu
špetka papriky
sůl a pepř podle chuti
******************************************************************************************************************************************
Oloupané brambory nakrájíme na kostky a dáme je vařit 4 - 5 minut do mírně osolené vody. Pak je scedíme a omastíme sádlem nebo olejem. Sádlo je v Itálii pomalu zakázané zákonem, ale podle mě je na opékané brambory nejlepší. Vložíme je do pekáčku a pečeme při 180° asi 15 minut.
Mezitím do misky vsypeme strouhanku, strouhaný sýr, papriku, špetku soli a pepř. Pokud nemáte pravý parnmezán, dejte jiný sýr tvrdší konzistence, měkčí sýry se táhnou a připalují.
Směsí posypeme brambory, dobře promícháme a dáme péct ještě asi 10 minut až zezlátnou, což záleží na troubě a vaší chuti. BUON APPETITO!

12 komentářů:

  1. Ahoj Růženko, to je parádní recept, jednoduché a určitě moc dobré jídlo

    OdpovědětVymazat
  2. Brambory můžu v jakékoliv úpravě. Recept určitě vyzkouším.
    Italové neví, co je dobrýho. Sádlo je výborné.

    OdpovědětVymazat
  3. Jejda, to určitě vyzkouším. Rodina je "bramborová" a tento recept neznám.

    OdpovědětVymazat
  4. Mám kus parmezánu v mrazáku, tak to vyzkouším. Myslím, že i když je to na sádle, je to docela dietní. Italové neví o co přicházejí, když nepoužívají sádlo.

    OdpovědětVymazat
  5. Už ten nadpis mě nalákal :) Když je tam ten parmezán, vyzkouším to určitě :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Růženko,tak tady jsem již dlouho nebyla a hle večeře je na světě,k tomu nějaký salátek a musí být kousek masíčka.Jinak by to můj minijedlík nechtěl,snad možná s kefírem,ale to zase já neee Růženko měj krásný zbytek týdne.

    OdpovědětVymazat
  7. Růženko, dělala jsem brambory podle tebe ke krůtímu plátku. Byla jsem pochválená. Jsou opravdu moc dobré.   

    OdpovědětVymazat
  8. Diky za zajem,brambory u nas taky "jedou"!
    A hodi se prakticky ke vsemu.

    OdpovědětVymazat
  9. I found this page on 14th place in google's search results. You need some search engine optimization. Many webmasters think that seo is dead in 2017, but it's not true. There is sneaky method to reach google's top 5 that not many people know. Just search for:  pandatsor's tools

    OdpovědětVymazat