neděle 2. září 2012

Veprova pecene po toskansku

V Italii prilis koreni, jak je zname od nas, nepouzivaji. Zato bylinky, ty jsou pritomne porad. V Toskansku je nejoblibenejsi salvej, rozmaryn a cesnek.
Bylinky i cesnek rozsekame na male kousky,muzeme i rozmixovat. Smichame se soli a peprem.Do veprove pecene udelame nozem male zarezy a udelanou smesi je prospikujeme. Dame pect na olej, nejdrive opeceme po vsech stranach, aby se maso zatahlo. Kdyz je dobre opecene, zalijeme sklenkou bileho, sucheho vina. Nechame odparit a pak bud dusime pod poklickou, az je maso mekke nebo v troube pri 180 stupnich-asi hodinu, podle velikosti masa.Muzeme pridat trochu masoxu.
Nechame trochu ustat, pak maso vyjmeme a zabalime do alobalu asi na 20 minut. Bude se pak lepe krajet. Nakrajene vlozime zpet do stavy a prohrejeme. Podavame s opecenymi brambory.

8 komentářů:

  1. Ahoj Růženko, recept se mi moc zamlouvá    Kombinace bylinek dá masu určitě moc dobrou chuť. Šalvěj mám na zahrádce a vůbec mě nenapadlo ji dát na vepřové Mám  zase další inspiraci!!! Měj se moc hezky!!

    OdpovědětVymazat
  2. Růženko,proč se maso lépe krájí,když je nějakou dobu v alobalu?To mě zajímá. Jinak miluji bylinky v kuchyni a dík za nový receptík.

    OdpovědětVymazat
  3. Růženko, to je zajímavý receptík. Určitě ho vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: To jsem cetla v jedne "chytre" knize. Pri peceni se masova vlakna smrstuji, kdyz je nechame odpocinout, zase se natahnou, maso se rozlezi, trochu vystydne (ale ne moc) a pak se lepe kraji. Vyzkousela jsem to, ma to neco do sebe, ted to delam porad. Tady maso pred pecenim i ovazuji motouzem, aby si udrzelo tvar.

    OdpovědětVymazat
  5. Zase dobrá mňamka, nerozmazluješ si ty své chlapy až moc. Měj se.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Tož to vyzkouším, ovazujeme taky, ale s tím krájením to je občas svízel. Jak se peče a pak hned krájet to je opravdu oříšek nakrájet maso úhledně.
    Ruženko ty už jsi doma?

    OdpovědětVymazat
  7. Tak a jsem doma já. Růženko, ty nejsi Ruženka co je nyní na léčení v Losinách. Už je mě jasné, že jsem jinde, ale nevadí vyzkouším recept a občas zajdu. Přeji pohodové dny.   

    OdpovědětVymazat