středa 8. června 2022

Kabelka Covidová

 O Covidu se už témeř nemluví. Trochu cynicky by se dalo říct , že zmizel spolu s prvním výstřelem z děla. Mohl se najít lepší způsob jak ho nepředkládat k snídani, obědu i večeři , ale budiž , není na nás abychom si vybírali .

Ještě než zmizel úplně , rozhodl se v jednom z posledních tažení navštívit i naši rodinu , tedy konkrétně mě a mého manžela . Já, která jsem neměla ani obyčejnou chřipku přes 40 let jsem se po dvou dávkách očkováni ocitla pozitivní, manžel byl po třetí dávce i očkování proti chřipce a musím říct, že ve mě zahlodal červ pochybnosti .

Ale o tom se nechci rozepisovat , každý má určitě své zkušenosti buď osobní nebo převzaté od známých a rodinných příslušníků a 100 covidů, 100 různých příběhů . Asi něco jako porod :-)

V každém případě jsme byli nuceni zůstat doma v karanténě a spoléhat na dobré duše , které obstarávaly nákupy a morální podporu . První týden se mi i líbil - venku byla zima a já si lebedila doma jen s mírným, zhruba 3 denním  bolením v krku . Trochu úklid a koukání na TV, mobil atd. 

Pak to začalo být dlouhé a vzpomněla jsem si na koupenou špagetovou přízi - zde zvanou “cordino” ( čte se kordýno)  a začala jsem háčkovat kabelku , které jsou mimochodem v dnešní době velmi oblíbené a módní . 

Zásluhu na tom má právě karanténa a mnoho žen ( i nějaký odvážnější muž) oprášilo háčky a jehlice a internet se začal jen hemžit návody na více či méně pracné kabelky spolu s návody “jak začít” pro úplné začátečníky . 

Na dno kabelky jsem použila tento nákres - délku si můžete určit i podle sebe, stačí přibrat nebo ubrat nějakou řadu.

Pro zpevnění jsem dno uháčkovala 2x a mezi ně jsem vložila tvrdý kartón. Spojila jsem obě části krátkými sloupky a pak udělala okraj opět z krátkých sloupků , ale vzala jsem vždy jen zadní nit krátkého sloupku předešlé řady. 

Tento způsob háčkovat buď jen zadní nebo jen přední nit krátkých sloupků bude mít pravděpodobně  odborné jméno , ale nevím jaké . Kdo ví, ať prozradí , děkuji! 

 Od této řady jsem už nepřidávala a  použila jsem háčkovaný rýžový vzor. Je velmi jednoduchý - jeden krátký sloupek, jedno řetízkové oko , přeskočit krátký sloupek předchozí řady a do dalšího uháčkovat opět krátký sloupek. Tak po celou řadu. V té další dělat naopak - řetízkové oko nad krátký sloupek a krátký sloupek nad řetízkové oko. Pokračovat pořád dokola bez uzavření řady ( říká se tomu spirálovitě ) až do potřebné výšky . 


Na ucha jsem použila opět spirálovitý vzor , ale nejdřív jsem obháčkovala kroužky z umělé hmoty ( můžete použít i kovové , třeba ty na klíče ) a pak pokračovala podle níže uvedeného návodu . Je v italštině , ale myslím že celkem dobře pochopitelný, hlavně když přeskočíte pár  prvních minut a přejdete hned k samému návodu . Nicméně zkusím i popsat .

Ucha jsou dlouhá asi 60 cm, protože tašku nosím na jednom rameni, ale dá se udělat i jeden delší popruh.  

1.řada -  5 krátkých sloupků, 1 řet. oko  na otočení 

2.řada - 5 krátkých sloupků , ale vezmeme jen zadní nit .

3.řada - 3.řet.oka, otočíme práci a uháčkujeme kr.sloupek do posledního ( vlastně prvního) sloupku předchozí řady.

4. řada a další - háčkujeme pořád dokola 8 krátkých sloupků (stále bereme jen zadní nit)  spirálovitě bez uzavření řady .

V požadované délce připojíme kroužek který oháčkujeme krátkými sloupky. Přišijeme ke kabelce. 

Jinak můžete uháčkovat  pruhy z krátkých sloupků, přeložte po délce napůl a spojte buď krátkými sloupky nebo sešijte. Doprostřed je při této verzi vhodné vložit silnější pruh látky aby se ucha nošením neprotáhla.
Na podšívku jsem neměla a nemohla koupit žádný materiál , použila jsem pruh látky který byl k mání doma a udělala jen malé kapsy.  Uzávěr tašky je magnetický . 
Pokud jste dočetli až sem, děkuji za pozornost a přeji hezký týden ! 🤗













19 komentářů:

  1. Parádní kousek, Růženko!
    Ať se hezky nosí! Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Růženko, teda ta je parádní.....suprově jsi využila čas a je z toho tahle paráda!!! Moc zdravím a přeji hodně zdraví!!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Alenko, moc zdravím! Máme se dobře , doufám že i vy 😊

      Vymazat
  3. Kabelka je skvělá, taky jsem během covidu tvořila jako o život :).
    Hlavně, že jsi v pořádku - u nás jsme prodělali covid všichni - očkovaní, neočkovaní, jedna dávka, dvě dávky. Ale zase jsme neměli těžký průběh, tak věřím, že na tom něco bude.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem článek o vašem Covidu , kdo ho neměl jakoby nebyl 😁
      Tady je pořád v oběhu, ale nikdo nepanikaří . Uvidíme co na podzim .

      Vymazat
  4. Lydie
    Moc pěkná kabelka.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkná kabelka.Já mám každé léto drhanou kabelku.Drhala ji moje mamka před 45 roky.Pořád mi dobře slouží a je stále "in".Mám ji moc ráda...
    Přeji nádherné dny ve zdraví ☺

    OdpovědětVymazat
  6. Evičko, to věřím že je stále in! Drhání se mi moc líbí , bylo ve velké módě právě před víc jak 40 lety a teď se zase vrací . Mám pár návodů a chci zkusit , aspoň něco jednoduchého . Hezké dny 🤗

    OdpovědětVymazat
  7. Kabelka je moc hezká, dala určitě zapomenout na chvilku starosti kolem nás.

    OdpovědětVymazat
  8. Kovid jsem měla dvakrát, ale kabelku jsem si neuháčkovala. Nedělala jsem vůbec nic. Očkovaná jsem třikrát a na čtvrté nejdu. Tady už začínají pomalu otravovat, že to zase přijde, ale já už odmítám dělat pokusného králíka. Kabelka se moc povedla.

    OdpovědětVymazat
  9. Kabelka je moc hezká. Já si uháčkovala za covid vestu :-) Bylo mi teda špatně několik dní, ale jak to postupně chytali rodinní příslušníci a ostatní museli být v karanténě - no, nějak se to protáhlo. Do kabelky jsem se ještě nikdy nepustila, děkuji za návod.

    OdpovědětVymazat
  10. Kabelka je úžasná, přeji tobě i manželovi hodně zdraví, ať už vás ta potvora covidová nechytne :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  12. Jelikoz jezdim skoro kazdy rok na castvdovolenebdo Italie, mohu rici, ze se mi zdalo, ze tam byla covidova opatreni branactvrdeji nez u nas..Ale vsechnonzle je na neco dobre...

    OdpovědětVymazat
  13. Růženko, koukám, že tady můj komentář není, asi zase někam zmizel... Psala jsem Ti v něm, že se mi Tvoje kabela moc libí ! Je moc povedená, taky se na nějaké chystám, ale budu šít, asi... Měj se moc hezky, pozdravuju. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat