pondělí 10. února 2020

Měkký mřížkový koláč bez másla (Crostata morbida senza burro)

Na internetu jsem našla zajímavý recept na rychlý mřížkový koláč, těsto se připraví prakticky
během pár minut. V lednici jsem měla dvě napůl spotřebované skleničky džemu a ještě před obědem jsem šla do toho.
Není to klasické linecké , protože chybí máslo a celková příprava je naprosto odlišná, ale výsledek mě potěšil,těsto je sušší ale měkké, podle mě kdyby se jedlo samotné chutnalo by asi jako piškoty. Původní recept byl s tvarohem a džemem, tvaroh doma nebyl, ale pokud jej máte v oblibě tak ho smíchejte s trochou cukru a dejte pod zavařeninu.
***************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
2 vejce
100 g cukru
300g hladké mouky
80 ml rostlinného oleje (asi 5 polévkových lžic)
špetka soli
citr. kůra
půl prášku do pečiva s vanilkou
sklenice džemu
***************************************************************************************************************************************
Do mísy rozklepněte vejce a rozšlehejte vidličkou. Postupně přidávejte cukr,olej,trochu strouhané citronové kůry a špetku soli. Nakonec po částech přisypávejte mouku smíchanou s práškem do pečiva až se těsto přestane lepit na vařečku, pak vyklopte na pomoučený vál a vypracujte ručně - stačí chvilka.
Mouky může být o něco málo méně nebo více, jde o to jak hodně vsakuje tekutinu. S těstem se pracuje velmi dobře, nenechává se odpočinout!
Oddělte asi třetinu na mřížky a zbytek rozválejte do formy. Já jsem použila kulatou o průměru 24 cm. Menší bych nedávala, díky prášku koláč "nakyne" a byl by moc vysoký, aspoň na můj vkus.
Udělejte malý okraj, naplňte zavařeninou a nakonec dejte mřížky.
Peče se asi 30-35 minut až povrch zezlátne. BUON APPETITO!

15 komentářů:

  1. Na řezu vypadá delikátně, mám ústa plná slin.
    Já strašně ráda peču tuhle verzi s máslem, ale nebráním se, to změnit
    Krásné dny do Itálie.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je zajímavé podobné děláme take, ale pokud vím s méně olojes a ztuzenym tukem

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Díky, momentálně je tady 17 stupňů Taky dělám mřížkový klasicky s máslem, tohle je daleko větší rychlovka Zdravím!

    OdpovědětVymazat
  4. [2]:Oleje tam zas tolik není. Dělám ho hlavně když zapomenu včas připravit pravé Linecké které musí odpočívat

    OdpovědětVymazat
  5. Můj oblíbený koláč od maminky. U nás ovšem “nefrčí”, prý je moc suchý. Já bych si hned dala, ale pro sebe péct nemá cenu.  🙋

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavý recept, určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Trochu sušší je, marmeláda ho zjemní a  když ho dáš pod poklop je druhý den ještě lepší. Jinak by asi ztvrdnul. Já ho snědla taky víceméně sama, dobře uchovaný vydrží pár dní. A v nejhorším ten tvrdší okraj spapá pejsek

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Pro tebe to bude hračka. Já teď byla u tebe na buchtách, mňam!!   

    OdpovědětVymazat
  9. Mřížkový koláč vypadá už na pohled lahodně. Ráda toto "dolce" vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Podobných dolce jsi v Itálii viděla a jedla určitě dost. Často s vámi cestuji na tvém blogu po Kalábrii kam jsem se zatím nedostala. Plánujete další cestu?

    OdpovědětVymazat
  11. Tak v televizi se hodně mluví o Itálii - kvůli nákaze. Žiješ také někde na severu?

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Ne, bydlím v Toskánsku, poblíž Florencie. Zatím tady není žádný případ hlášený. Na severu je trochu panika, ale zatím se situace zdá být pod kontrolou.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]:Také si myslím, že se dělá zbytečně panika - v televizi u nás o tom mluví celý den.
    Jinak ve Florencii jsem byla dvakrát - je krásná.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Krásná je, to je pravda. Myslím že je to jedno z nejkrásnějších italských měst - a že je tu z čeho vybírat! Ovšem dnes ráno nám oznámili že je i ve Florencii jeden nakažený podnikatel který se vrátil ze Singapuru. Ale nejnebezpečnější virus je panika

    OdpovědětVymazat
  15. Otevřu tvůj blog a co nevidím. Můj oblíbený koláč, ale ten tu přece byl nedávno. Mrknu na datum, no jistě, to už si korona pohrává i s počítačem a klidně starší článek přendá nahoru. Asi se mu nelíbí, cos o něm napsala, a že ne všichni z něj padnou na zadek.
    Pa🙋 🤗

    OdpovědětVymazat