neděle 2. února 2020

Bábovka s mascarpone a čokoládou (Ciambella mascarpone e cioccolato)

Po delší odmlce způsobené jednak pseudo chřipkovým virusem který chtěl mermomocí bydlet s námi, nerovnému zápasu s technologií, nemluvě o předávkování vánočními dobrotami, hlásím nástup s novým receptem na bábovku. Přesněji řečeno, byla jsem přesvědčena že tento recept už na blogu mám, ale není tomu tak a i kdyby tak bylo, jde mi stejně hlavně o to abych se pochlubila zbrusu novou formou, kterou mi přinesl sám Ježíšek! Je totiž oproti běžným, byť vychvalovaným super formám zhruba 4x dražší a sama bych si jí určitě nekoupila.Tedy než jsem jí vyzkoušela.
Originál americká značky Nordic Ware, jako zlatá se tváří a přesně tak se chová. Má určité nároky jako například být řádně vymazána máslem a vysypaná moukou nebo kokosem, aby si po vyklopení zachovala veškeré záhyby a zákruty. Strouhanka se nedoporučuje, protože může poškodit strukturu upečeného těsta (lidově řečeno, zůstanou tam takové ťupky).
Nemá klasický nepřilnavý povrch, ale je z litého hliníku (doufám, že jsem pochopila správně), díky tomu se nepoškrábe ani nezačne být časem vrtošivě přilnavá. Byla jsem ujištěna, že je to investice pro několik generací a pro Ježíška dobře utracené peníze.
Pravda, trochu jsem mu pomohla, když jsem manžela několikrát šikovně vmanévrovala do správného obchodu aby se za mě přimluvil, ale účel světí prostředky a odměnou jsou bábovky jak ze žurnálu, že je nám je líto nakrojit.
Pokud máte zájem některou z forem zakoupit nebo si je (lépe) nechat nadělit, ZDE je odkaz:
Při koupi přes internet bývají často i slevy.
Ale už dost chlubení a pustíme se do práce!
*********************************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
250g mouky
250g mascarpone
4 vejce
150 g cukru
1 prášek do pečiva s vanilkou
špetka soli
40 g čokoládových peciček
*********************************************************************************************************************************************************
Všecho potřebné by mělo mít pokojovou teplotu. Především mascarpone vyndaný na poslední chvíli z lednice způsobí klesnutí těsta.
Prosijte mouku s práškem do pečiva a solí. V míse šlehejte vejce s cukrem až vznikne hustá a téměř bílá pěna. Pak začněte po částech přidávat mascarpone a vždy jen krátce prošlehejte aby se vše spojilo. Mouku přidávejte tak, že posypete povrch krému a vařečkou lehce vmícháte odspodu nahoru až do úplné spotřeby.
Kdyby se vám směs zdála moc hustá ( záleží na hustotě mascarpone ) přidejte pár lžic vlažného mléka.
Čokoládové pecičky posypte lžičkou mouky aby v těstě nepadaly ke dnu a opatrně vmíchejte.
Stejným způsobem můžete přidat např.i hrozinky.
Vlijte do vymazané a vysypané formy na bábovku a dejte péct při 170-180 stupních asi 35-40 minut. Pokud jsem vás nalákala na americkou formu, chce to o pár minut víc.
BUON APPETITO!

17 komentářů:

  1. Bábovka je opravdu nádherná - hned jsem na ni dostala chuť. No nevím, zda si koupím tu "pravou" americkou. Mám formu na bábovku po babičce - dostala ji ke svatbě v roce 1911 - tak to už je opravdu hodně dávno. Bábovková forma stále slouží. Někdy si říkám, kolik se toho za ta léta v ní asi upeklo.

    OdpovědětVymazat
  2. Forma na bábovku je kouzelná, opravdu zlatá. Vyklopená bábovka je jako z pohádky.
    Sice nemám tak perfektní formu, ale bábovka je určitě moc dobrá, tak vyzkouším. Díky. 🥮 👏

    OdpovědětVymazat
  3. No huráááá !Technická ... jaká mouka, hladká nebo polohrubá ?

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Takové formy jako máš ty, to jsou rodinné poklady. Dnešní vydrží daleko méně, proto jsem se rozhodla mít něco pořádného . Třeba si jednou vnoučata budou říkat to samé co ty😁

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Forem je teď na trhu spousta i hezkých, problém bývá právě s tím vyklápěním! Hlavně když je trochu  víc tvarovaná. Tahle se i dobře omývá, další plus Moc zdravím!🤗

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Mouka je tady jen hladká, takže není problém s výběrem Myslím že na bábovku je nejlepší polohrubá??
    Já objevila jednu co je pro pododobná těsta , zvaná protihrudková Zdá se mi podobná právě naší polohrubé a zatím funguje .

    OdpovědětVymazat
  7. [6]:Dříve jsem bábovky dělala z polohrubé mouky. Pak jsem v jednom receptu četla, že mám dát hladkou. Bábovka měla "úspěch" a od té doby peču bábovky z hladké mouky.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Já pekla vždycky jen z hladké, pak jsem pro změnu viděla recepty s polohrubou
    Jednou jí někdo přivezl tak jsem zkusila, velký rozdíl v tom nevidím. Ono záleží asi i na kvalitě mouky.

    OdpovědětVymazat
  9. Ty záhyby jsou vážně neskutečný, už jsem o těchto formách četla, ale pořád mi vrtalo hlavou, proč stojí několikanásobně víc, než obyčejná forma. Tak, teď už to vím .

    OdpovědětVymazat
  10. [9]:  Myslím že si ty peníze zaslouží 😉 Některé formy jsou ještě víc členité a vyklopí se výborně

    OdpovědětVymazat
  11. Růži,forma bábovky je překrásná.Ježíšek vybral skvěle Několik let zpátky mi taky nadělil bábovkovou formu,se srdíčky,možná jsi ji u mě na blogu také viděla.Proto vím,že tyhle formy nejsou nic levného.Ale peče se v nich jedna báseň U tebe i po vyklopení vypadá bábovka opravdu honosně a že bude i chuťově výborná,o tom vůbec nepochybuji Tak ať se ti v nové formě hezky peče

    OdpovědětVymazat
  12. [11]:Dík za komentář Na tvojí formu si moc dobře pamatuji, teď by se hodila k Valentýnovi   Jsou krásné, kvalitní a vyklápí se jedna radost. Ještě že máme Ježíška!

    OdpovědětVymazat
  13. NNo do babovky nedáváme mascarpone, jinak podobné... Ale zkusíme to s ním..

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Zkuste to, je to něco mezi šlehačkou a máslem, zůstane hezky vláčná

    OdpovědětVymazat
  15. Růženko, je to podobný recept jako dělám tvarohovou bábovku. Forma je nádherná, to jsi dostala krásný dárek.Podobné viděla v Praze. Mám svoje  i po baičce a mamce formy, ale hlavně jich mám hodně a nemám to kam dávat.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Taky dělám s tvarohem nebo zakysanou smetanou, je to téměř totéž. Ale bylo nutno spotřebovat mascarpone   Formy mám už taky všude, ale takové ty normální. Mám i dva plechy od KitchenAid, taky dárek a jsou super, nemusí se vymazat ani dát papír.

    OdpovědětVymazat
  17. To je krásná malá bábovička. Mám podobné. Už jsem do nich dlouho bábovky nedělala. Musím se polepšit.

    OdpovědětVymazat