pátek 1. listopadu 2019

Tvarohové koláčky se zavařeninou

Na tyto rychlé a chutné koláčky budete potřebovat jen pár ingrediencí:
***********************************************************************
250 g tvarohu
200 g tuku (původní recept uvádí 250 g, ale těsto se mi zdálo příliš tučné a lepilo se)
250 g mouky
1 rozšlehané vejce na potření
špetka soli
zavařenina podle chuti (lépe tužší, aby nevytékala)
moučkový cukr na posypání
**********************************************************************
Do mouky přidáme špetku soli, rozsekáme tuk, dobře promneme a dáme i tvaroh (ne mokrý). Vypracujeme hladké těsto, pokud by se lepilo, přidáme trochu mouky, ale ne příliš aby těsto nebylo moc tuhé. Dáme do lednice aspoň na půl hodiny i víc, aby ztuhlo. Pak vyválíme asi na půl cm a skleničkou vykrájíme kolečka. Na každé dáme doprostřed lžičku marmelády, přeložíme, okraje dobře přitiskneme a ještě zmáčkneme kolem dokola vidličkou. Potřeme rozšlehaným vejcem, může se posypat sekanými oříšky, mandlemi nebo nechat jen tak. Pečeme asi 20 minut do zlatova při 180°. Upečené necháme vychladnout a pak sypeme moučkovým cukrem. BUON APPETITO!








4 komentáře:

  1. Posypane vypadají velmi pěkně..

    OdpovědětVymazat
  2. Teď v tom mám nějaký zmatek, jsi tam, tady, nebo tam i tady? :D
    Tvaroh mám moc ráda a cpu ho všude, dnes jsem ale udělala výjimku a upekla citronovou bábovku, poprvé v životě, a docela dobrý! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, zatím píšu sem i tam :-) Lépe řečeno, sem přenáším články z prvního blogu, protože mám pocit, že tam to nebude dlouho trvat a zavřou, ale dokud bude fungovat, zůstanu věrná.
      Články beru od prvních let, některé přepisuji, neměla jsem ze začátku českou klávesnici. Vím, že by to šlo rychleji, ale už jsem začala, tak dokončím a aspoň si připomenu nějaké recepty, netušila jsem , že jich mám tolik!
      Ještě to chce doladit, komentáře jsem si všimla až teď :-)
      Zdravím, Růžena

      Vymazat
    2. Chápu :), já si docela ten přesun na nový blog užívala a docela se nad staršími články i pobavila :D. Tak ať ti to přenášení jde hezky od ruky :).

      Vymazat