úterý 29. srpna 2017

Mrkvová bábovka

Dnešní recept je jedním z řady tzv. univerzálních, klasický jogurtový, který se dá obměňovat podle sezony a vlastní chuti... Mám je ráda právě proto a letos jsem si bábovek užila i v létě..snad poprvé co jsem tady!
Pokud jste šťastlivci a ochladilo se u vás, možná se vám bude chtít i zapnout troubu... Pokud ještě trpíte jako my (dnes opět dusných 34, ale bylo hůř), můžete si recept nechat na příhodnější dobu. Já tuto bábovku lépe řečeno "ciambellu" spáchala díky mému "divotvornému hrnci" a upekla na slabounkém plamínku protože jinak přes léto vůbec nepeču a troubu neznám.
Jak jste si všimli i vy, letos padaly teplotní rekordy. Nešlo ani tak o teplotu jako takovou, ale když na vás při 40° fouká horký vzduch jako z fénu, není úniku. Od pátku slibují ochlazení a jak bývá v posledních letech zvykem, buď hop nebo trop - na víkend jsou hlášené bouřky, silné deště a ochlazení asi o 10° - jásáme! Asi je pravda, že člověk si zvykne na všechno...
Ale dost naříkání, jdeme mlsat!
******************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
(jako odměrku jsem opět použila kelímek od jogurtu)
3 vejce
3 kelímky mouky (dala jsem polohrubou ale hodí se i hladká)
1 1/2 kelímku cukru
1 bílý jogurt (zde 125 gr, ale může se dát i 150) nebo 100 gr ricotty či tvarohu
2 - 3 jemně nastrouhané nebo rozmixované mrkve (asi kelímek)
šťáva ze dvou pomerančů nebo kelímek pomerančové šťávy bez cukru
strouhaná kůra z půlky pomeranče - je proto lepší použít pomeranče bio kvality
1 sáček prášku do pečiva s vanilkou
špetku soli
3/4 kelímku rostlinného oleje např.slunečnicového
******************************************************************************************************************************************
Mám vždy po ruce tak 2 -3 vymyté kelímky od jogurtu právě kvůli těmto praktickým receptům, jinak se musí dát jogurt do nějaké jiné misky, vymýt, dobře osušit, odměřit cukr, přesypat, to samé s moukou, pak odměřit olej a konečně smět vyhodit.. ale ušpiní se i jiné nádobí.

POSTUP:
Ze všeho nejdřív si nastrouhejte nebo rozmixujte oškrábanou mrkev. Nastrouhejte i kůru a vymačkejte šťávu z pomerančů. Formu vymažte tukem a vysypejte moukou nebo prosátou strouhankou.
Vejce rozbijte do mísy a rozšlehejte s cukrem do pěny až vznikne světlá hmota (asi 5 minut) Pak přidejte jogurt nebo ricottu (tvaroh). Ještě jednou prošlehejte a dále se bude používat jen vařečka, pokud nemáte mixér. Já mám totiž jen ruční elektrický šlehač a těsto se někdy "rozběhne" po kuchyni a tentokrát obzvlášť prskalo :-)
Začněte postupně a po troškách přidávat mrkev,olej, špetku soli, pomerančovou šťávu a kůru, prosátou mouku a prášek. Nezapomeňte, pokaždé když přidáte nějakou ingredienci, dobře promíchat!
Dávám vždy na střídačku od každého trochu aby se těsto lépe promísilo i když každý má pak svůj oblíbený postup. Hotové vlijte do připravené formy - můžete použít jakoukoliv, ať na bábovku, na věnec, nebo třeba čtvercovou - vložte do mírně předehřáté trouby a pečte při 180° asi 35 - 40 mimut.
Po upečení nechte mírně prochladnout, pak vyklopte na drátěnou podložku a úplně vychladlou pocukrujte.

20 komentářů:

  1. Mrkev nemusím tak asi nic pro mě

    OdpovědětVymazat
  2. Mrkvový koláč jsem nedávno dělala a moc nám chutnal. Zkusím tedy určitě i bábovku.

    OdpovědětVymazat
  3. Já bych zase brala trochu oteplení, hlavně po ránu. Ono jít dvacet minut do práce, když je venku pět stupňů, není taky žádný vejvar .Jo, a bábovka vypadá skvěle!

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Mrkev v tom není vůbec cítit, spíš převažuje vůně pomeranče Ale je to těsto které se dá obměňovat, třeba dát ovoce

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Tady měla úspěch hlavně u těch co dbají na zdravou výživu

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Díky, já bych ti na oplátku klidně tak 15° poslala - momentálně máme 35 Těch 5 je opravdu hodně málo na konci srpna !! Na to si počkáme tak do prosince 😉 Teď bychom potřebovali hlavně vodu 😎

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Tak hlavně neposílat poštou, na naší české straně by to taky mohlo putovat i několik měsíců a co budeme dělat s dvaceti stupněma třeba v lednu, že jo .

    OdpovědětVymazat
  8. Neboj, to samé platí i pro italskou stranu takže dorazí perfektně akorát na léto !!!  😎   

    OdpovědětVymazat
  9. Mrkvové těsto je skvělé v jakékoliv podobě. U nás jsou oblíbené hlavně mrkvové šátečky. Mrkev v chuti není poznat, ale udělá krásnou barvu. Až se ochladí, určitě vyzkouším tu tvou bábovku.
    Na jihu máme  ráno 20st, ale odpoledne pořádné pařáky. Hrozny krásně dozrávají 🍇 🥂, ale potřebujeme zapršet.

    OdpovědětVymazat
  10. Mrkvové šátečky dělám podle tvého receptu 😄 Jsou velice oblíbené a i tahle bábovka sklidila velký úspěch 😄 Tady je úplně šílené sucho, snad by mělo pršet v pátek...😎

    OdpovědětVymazat
  11. Tohle léto bylo sakra náročný. Moc ráda vyzkouším, jen co se krapet ochladí. Snad to bude opravdu o víkendu.

    OdpovědětVymazat
  12. Kolik vajec? Vypadly ti z receptu. Taky plný kelímek?

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Už se těšíme - tady by se mělo zhoršit počasí dnes odpoledne - večer a zítra bouřky, voda ...bylo toho dost a nebylo to ani moc krásné!!

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Pardon!!! Uz jsem opravila )Dávají se 3 vejce, ale někdy dám jen 2 a taky to stačí - podle stavu zásob

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: A když je nejhůř, některé ženy si vejce i snesou!

    OdpovědětVymazat
  16. [15]:    Ani bych se nedivila - jsme schopné všeho!!

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Dík za důvěru!     

    OdpovědětVymazat
  18. Tak na to mě nenachytáš. Jednou jsem s mamkou dělala mrkvový dort a již nikdy více

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Jde o to jestli se nepodařil nebo nechutnalo Taky mi chvíli trvalo než jsem našla ten(hle) správný recept!

    OdpovědětVymazat