pátek 11. srpna 2017

Bábovka "7 kelímků" s broskvemi (Ciambella 7 vasetti con le pesche)

Konečně! Dočkali jsme se - alespoň dočasně - mírného ochlazení. Tedy mírného relativně, protože teplota, i když je pořád 26°prakticky klesla asi o 10 - 12... To už je pěkný skok. Ale hlavně přestal foukat horký vzduch který spolu s asi 80% vlhkostí všemu dodával zcela nežádoucí africkou atmosféru.
Od rána fouká čerstvý a silný vítr "maestrale" - mistrál, který nám umožní nejen dýchat, otvírat okna dokořán a chodit po ulici bez funění, ale i návrat do kuchyně :-)
Na oslavu jsem upekla bábovku (ciambellu) zvanou "7 vasetti" aneb 7 kelímků, s broskvemi.
Její jméno vychází právě z toho, že k její základní přípravě se použije přesně tolik kelímků od jogurtu jak je uvedeno v názvu a pak se propůjčuje k nesčetným obměnám. Podobný recept určitě znáte, jedná se o klasickou jogurtovou bábovku, tahle je trochu jiná hlavně tím, že místo oleje se přidá rozmixovaná broskev. Další broskev pak přidáte krájenou na kousky do těsta a získáte tak lehký, zdravý moučník který můžete konzumovat bez výčitek svědomí. Kromě toho je vláčný a hezky klouže do krku, což není především v létě k zahození.
Uděláno, vyfoceno a publikováno - připravte vše potřebné a jdeme na to!
********************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
3 kelímky od jogurtu polohrubé mouky
2 kelímky cukru
1 kelímek bílého jogurtu (nebo jogurtu s broskví, v tom případě dejte o něco méně cukru)
1 kelímek rozmixovaných broskví ( dvě nebo tři, podle velikosti)
..a tady máme splněno jak je psáno v názvu - 7 kelímků :-))
..dále budeme potřebovat:
3 vejce
1 prášek do pečiva s vanilkou
1 - 2 broskvě které nakrájíme na kousky a přidáme do těsta
trochu mléka nebo ovocné šťávy na eventuální rozředění
špetka soli
trocha strouhané citronové nebo pomerančové kůry
******************************************************************************************************************************************
Nejdříve rozmixujeme oloupanou broskev, nektarinky můžeme nechat i se slupkou, já jsem přidala i nějakou meruňku..Odměříme mouku a prosijeme do ní prášek do pečiva, přidáme sůl. Odměříme si i cukr.Nakrájíme na kousky ovoce. Formu (použila jsem klasickou na Ciambellu nebo chcete-li na věnec, ale lze použít jakoukoliv) dobře vymažte tukem a vysypejte hrubou moukou nebo strouhankou.
Celá vejce rozklepneme do mísy a spolu s cukrem šleháme do pěny. Pak přidáme jogurt, rozmixované ovoce, strouhanou kůru a dobře promísíme. Nakonec přisypáváme mouku s práškem - to už nešlehám, jen posypávám povrch a promíchávám pomocí vařečky. Pokud se vám zdá směs hustá, rozřeďte jí trochou ovocné šťávy (dala jsem trochu pomerančové bez cukru)
A musím se k něčemu přiznat - zbylo mi trochu másla (asi 30 gr) které jsem rozpustila a vlažné přidala do těsta. Není určitě na škodu, ale myslím že se obejde i bez něj, tak jak praví originální recept.
Asi lžíci mouky jsem si nechala na konec a posypala jsem s ní kousky ovoce, neklesnou tak ke dnu.Pak je vmícháme do těsta a nalijeme do formy. Peče se asi 40 minut při zhruba 170 - 180°. Troubu příliš nepředehřívám, moučníky s práškem do pečiva rychle naběhnou a pak často spadnou když je z trouby vyndáte.
Upečenou "ciambellu" necháme ve formě trochu zchladnout, pak vyklopíme na drátěnou podložku aby úplně vychladla, poté pocukrujeme moučkovým cukrem a s chutí se do ní zakousneme! BUON APPETITO!Usmívající se

18 komentářů:

  1. Ó, jak vám závidím ochlazení. V noci se Moravou přehnala ošklivá bouře. Tu nikomu nezávidîm, ale ten déšť, to je u nás jen sen. Včerejší silný vítr přinesl písek ze Sahary, už po několikáté, tak je vše okolo žluté.
    Buchétka skvělá. Žádné vážení, ovoce, lehounká, co víc si přát. Až budeme zase doma dvě kuchařinky, upeču. Sama toho v těch tropech moc nestíhám.
    Krásný víkend. 🙋.... kéž by i u nás  🌦🌦

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Růženko, bábovky vypadá nádherně. receptík brzy vyzkouším

    OdpovědětVymazat
  3. Jsi poklad na Stříbrném jezeře...v neděli přijedou holky a tak si uděláme tuhle parádičku, ať se potěšíme.
    Miluju, když za mě italská  " kočka " rozhodne a já se nemusím moc starat   

    OdpovědětVymazat
  4. Neměla bys, prosím, po ruce někdy i něco italského bez pšeničné mouky (a pokud možno s minimem mléčných výrobků)? Tohle ale vypadá tak dobře, že to určitě někdy zkusím s žitnou a rýžovou moukou.

    OdpovědětVymazat
  5. Teda paráda, chuťové buňky se plaší jen ještě mít ty broskve. Dneska jsem sice 4 obry koupila, ale za tu cenu by mi bylo líto je do dezertu dát.

    OdpovědětVymazat
  6. [1]: Ahoj Boženko, díky Už je vám líp? Tady dnes fantastických 26!! Nebude to dlouho trvat, ale i tak je to zázrak   

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Ahoj Alenko, teď je pro ovocné koláče ideální období 😊Moc zdravím!

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Dokonce poklad!To mě moc těší a hlavně že se s holkama užijete

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: Ahoj, po něčem se podívám, zkusila jsem i těstoviny z rýžové mouky jen tak na ochutnávku a nic moc Lepší byly že špaldove. Myslím že z ní můžeš klidně upéct i tenhle koláč. Jestli chceš, dej pak vědět jak dopadl

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: Taky dávám ty malé nebo trochu pomačkane, můžeš přidat i meruňky, nebo jiné ovoce i když broskve mu dají i pěknou vůni   

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Špalda je taky pšenice... Z "pšenice" mám vyzkoušený jen kamut, měla jsem kuskus. Ale stejně děkuji za snahu, třeba někdy na něco natrefíš - a vzpomeneš si na mě.

    OdpovědětVymazat
  12. Já se v tom moc nevyznám - myslíš něco bez lepku? Teď používám českou polohrubou mouku ale podívám se ať je změna

    OdpovědětVymazat
  13. V noci byla bouřka, konečně pršelo a je aspoň na den pozalévané.
    Ochladilo se na 23 st., tak jsem se do buchétky pustila. Chválím a chválím. Použila jsem řecký jogurt, na mix broskve, do těsta nektarinku a protože ji bylo málo, přidala jsem jablíčko. No a rozinky, jinak ani péct nemůžu.
    Až zítra budou doma všichni, tak otestují. Teď přijel synáček, musím odkrojit pro ostatni. Moc mu chutná.  🙋

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Těší mě že jste si pochutnali a kromě dobře zvoleného receptu jsem se trefila i do počasí 😋

    OdpovědětVymazat
  15. Jo, taky mám jeden recept dle obalů z jogurtů, ty se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Libuško mám radost že je ti lépe dík za návštěvu!

    OdpovědětVymazat
  17. Podle obrázků i receptu skvělá bábovka, díky ti za recept!

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Díky! Pravda je, že si nikdo nestěžoval, naopak   Letní bábovka...

    OdpovědětVymazat