pondělí 31. července 2017

Salát se smaženým kuřetem (Insalata di pollo fritto)

Je horko, pořád větší a teď nás čeká prý nejteplejší období z celého, již tak rekordního léta .. Konkrétně dnes je 38°...co dodat. U plotny se dá být jen krátce a pokrmy musí být raději trochu výraznější chuti, protože v takovém horku není ani velký apetit.
Jedním z takových je "insalata di pollo fritto" nebo-li salát ze smaženého kuřete. Jedná se o malé kousky masa, obalené a rychle osmažené. Pro větší křupavost jsem dala i trochu sezamových semínek. Pak uděláme zeleninový salát podle chuti, zalejeme zálivkou, promícháme a nakonec přidáme maso.
Já jsem jej připravila s malými rajčátky, trochou opečených brambor, trochou rukoly a olivami.
Jiná chutná verze je s hlávkovým salátem, salátovou okurkou, rajčaty a strouhanou mrkví.
*******************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE pro 4 osoby:
kuřecí maso - asi 400 gr
2 vejce
strouhanka
sezamová semínka - podle obliby
olej na smažení
Salát:
hlávkový salát nebo pár brambor
asi 20 cherry rajčátek
rukola
salátová okurka
hrstka černých oliv (nebo strouhaná mrkev)
Zálivka:
asi půl sklenky olivového oleje
3 lžíce bílého vinného octa
sůl a pepř
******************************************************************************************************************************************
Kuřecí prsa rozkrájíme na proužky o délce asi 4 - 6 cm a široké zhruba 1 cm. Vejce rozkvedláme, osolíme a vložíme do nich maso - když si trochu odpočine, je křehčí. Pokud máte sezamová semínka přidejte je ke strouhance, pak v ní obalte maso, smažte obvyklým způsobem a dejte na papírovou utěrku aby se vsáknul přebytečný tuk.Jestliže chcete použít brambory a udělat trochu vydatnější jídlo, nakrájejte je na kousky, povařte asi 5 minut, osušte a osmažte spolu s kuřetem.
Poznámka : v Itálii se nepoužívá klasický trojobal jak jej známe my, t.j. obalit nejdříve maso v mouce. Přijala jsem tento zvyk za svůj a musím říct že maso je lepší, křupavější a hlavně lehce stravitelné.
Připravte salát.Ten s brambory je popsán výše, jinak nastrouhejte okurku na hrubší nudličky, nakrájejte salát, rukolu a rajčata na kousky, nebo pokud jsou opravdu malá jen přepůlte, přidejte i olivy. Pokud je nemáte nebo vám nechutnají, zaměňte je např.za strouhanou mrkev. Smíchejte s kousky masa a zalijte zálivkou kterou si připravíte z olivového oleje, octa, soli a pepře. Tuto zálivku smíchejte zvlášť a dobře vidličkou rozkvedlejte.
Přidejte osmažené kuřecí kousky, promíchejte a hned podávejte, aby maso zůstalo křupavé. BUON APPETITO!Usmívající se

7 komentářů:

  1. Momentálně jsou vaše teploty stejné jako u nás. Bude 20h a na teploměru je 32st.
    Salát musel být dobroučký, ale pokud se neochladí, nemám sílu cokoliv připravovat u plotny.
    Recept si uložím a určitě vyzkouším.
    Krásný týden, nejlépe by bylo u vody. 🏄‍♀️ 🏊‍♀️🏊‍♀️

    OdpovědětVymazat
  2. Dnes 40, zítra 41°... Pocitová teplota až 45 - díky vlhkosti vzduchu. V noci neklesá pod 30... A bude to trvat "nejméně týden". Do toho fouká horký vzduch ze Sahary.. Co víc si přát!! Krásné, dlouhé letní dny...k čemu? Jsme zalezli doma..

    OdpovědětVymazat
  3. Je skoro 20hodin a na teploměru je 40stupňů...strašné,jsme zalezlí celé odpoledne doma, ven se nedá jít a já jsem dnes na rychlo dělala těstoviny plněné gorgonzolou s ořechy, hlad já mám i v horku       
    A jak se tedy obalují ty řízky v Itálii, já to nepochopila,to víš, je horko   

    OdpovědětVymazat
  4. Jen si užívejte, já to mám každý rok! Italské řízky se obalují jen ve vejcích a strouhance - pokud se pamatuji, u nás se dává mouka-vejce-strouhanka. Maso nalož do vajec na nějakou dobu, pak obal a usmaž - bude křehčí Capito?     

    OdpovědětVymazat
  5. Vynechala bych osobně jen olivy, ale jinak vypadá moc dobře!

    OdpovědětVymazat
  6. Já vím, olivy každému nešmakují, ale dodají barvu Já osobně je mám docela ráda v pokrmech, ne samotné. U tohoto salátu se fantazii meze nekladou, kuřecí kousky se dají kombinovat snad se vším!   

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: No jasněěě, to musím zkusit   

    OdpovědětVymazat