neděle 23. července 2017

Meruňkové "tiramisú"

Nad názvem dnešního receptu by asi italští vyznavači kulinárních tradic (a není větší tradicionalista než Ital co se týče jídla) ohrnuli nos. Tiramisú znamená "zdvihni, pozvedni mě" a název je dán používanými surovinami - vejce, káva, čokoláda, likér... Dnes ale pomalu nenajdete recept který by nebyl nějak upravený, vylepšený, odlehčený..atakdále. Nejsem zrovna přítelem podobných kreací i když samozřejmě svoje triky, zlepšováky a hlavně zrychlováky mám také, ale nic se nemá přehánět. Pravá italská pizza nemůže mít počet ingrediencí dlouhý jako telefonní seznam zrovna jako vepřová pečeně se má podávat s knedlíkem a zelím a ne třeba s celozrnnou rýží a brokolicí jen proto, že je zdravější nebo právě módní.
Tímto se omlouvám všem vyznavačům a fandům pravého nefalšovaného tiramisú že jsem tento název použila i pro dnešní dezert. Společného má namočené piškoty, mascarpone, likér..takže mě lynčujte jen napůl - vi prego! Mrkající
Budiž mi též omluvou horké tropické léto které nás momentálně zužuje a proto jsem vyrobila lehčí, svěží krém kombinovaný s ovocem a místo kávy použila pomerančovou šťávu.
Kdo je při mě ať mě následuje, jdeme na to!
**********************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
250 gr mascarpone
1 kelímek hustého bílého jogurtu (použila jsem řecký, zde 170 gr)
3 plné lžíce cukru
sáček piškotů
šťáva z jednoho pomeranče nebo pomerančový džus
2 lžíce pomerančového likéru (použila jsem Grand Manier) nebo Amaretta
asi 10 2 zralých, šťavnatých meruněk (nebo broskví, malin, borůvek..)
hrstka mandlových lupínků - pokud máte rádi
******************************************************************************************************************************************
Nejdříve si připravíme vše potřebné. Vymačkáme pomeranč a jeho šťávu (nebo ovocný džus) nalejeme do misky. Pro dospělé přidáme likér. Na pánvičce mírně opražíme mandlové lupínky se lžičkou cukru - nezapomenout míchat :-)
Na krém jsem nepoužila vejce, takže do mísy dáme jen mascarpone do kterého po částech zašleháme cukr a jogurt. Pokud se vám zdá směs moc hustá, dejte trochu šťávy, ale opatrně, po kapkách, jinak se může srazit. Meruňky nebo jiné ovoce omyjte a nakrájejte na malé kousky. Mělo by být šťavnaté, ale ne příliš mokré. Do formy podle vašeho výběru - já použila rozměr zhruba 18x24 cm - dejte na dno trochu krému, jen aby bylo pokryté. Pak jeden po druhém namáčejte piškoty - nepřehánět, aby z nich nebyla kaše - a skládejte vedle sebe. Na ně přijde další vrstva krému kterou pokladete ovocem. Můžete je i rovnou zamíchat do krému, podle chuti a nálady. Pak opět namočené piškoty a zbytek krému. Pro ty kdo mají rádi trochu křupavého, posypte povrch opraženými mandlemi. Dejte vychladit do lednice alespoň na hodinku a servírujte. BUON APPETITO!Usmívající se

8 komentářů:

  1. Lehounké, osvěžující ovoce, ne moc sladké, křupavé lupínky, co si víc v horku přát. Vejce, po zkušenosti ze salmonelózou z vajec, už do krěmu nedávám. Zdá se mi, že je bez nich krém lehčí. Dcera dostala zmrzlinovač, tak ujíždíme na zmrzlinách. Včera skvělá ananasová.
    Měj se, hezký týden.  🍧 🥗  🤗

    OdpovědětVymazat
  2. Zmrzlina je naše záchrana! Syrová vejce používám jen bio a doufám že je pravda že máme nejpřísnější kontroly z celé UE

    OdpovědětVymazat
  3. Nejsem vyznavačem dogmatických receptů, i když italská kuchyně se dodržovat musí.
    Mám ráda ovoce v dezertu a tohle je mimořádná mlaskačka.
    Jen na okraj, pečeně s rýží zase není takový průšvih   
    Už počítám dny, kdy si zase zavdám vaší delikátní zmrzlinečku     

    OdpovědětVymazat
  4. Na italské kuchyni je hezké právě to, že se uvaří z pár surovin perfektní jídlo - žádné maskování zapékáním, kupovanými omáčkami, spoustou koření atd. Tudíž je nutná kvalita    Teď jsou v kurzu různí super šéfové a patlaji to jak se dá... Lidi ale nakonec jdou stejně do normální restaurace když se chtějí najíst Zmrzlina je nejlepší v Itálii, souhlasím s tebou

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je mňamka a s tím jogurtem to také vyzkouším. Já občas do tohoto dezertu přidávám na kolečka nakrájený banán   

    OdpovědětVymazat
  6. Banán jsem neměla, ale příště určitě dám, je to výborná kombinace

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to skvěle, recept si zapíši, děkuji

    OdpovědětVymazat