středa 30. listopadu 2016

Penne po lesnicku (Penne alla boscaiola)

Pokud jste v létě nasušili pár hub, připravte si chutné a rychlé "penne alla boscaiola" aneb penne po lesnicku s houbami - ale nejen s nimi. Přidává se i pancetta nebo šunka a jak tomu u italských receptů na těstoviny bývá, omáčku nebo-li "sugo" připravíte než se uvaří "pasta".
Uvedený recept je původem z Toskánska, časem se dočkal různých úprav např. můžete přidat trochu smetany a získat tak krémovitější konzistenci.Já dávám přednost originálu protože smetana trochu překrývá základní chuť hub a pancetty - ale rozhodnutí nechám na vás a vašich chutích.
*********************************************************************************************************************************
INGREDIENCE pro 4 osoby:
350 gr těstovin "penne"
1/2 malé cibule
100 gr pancetty(italská slanina) nebo šunky
100 gr cherry rajčátek nebo drcených rajčat v konzervě
30 gr sušených hub
2 - 3 lžíce olivového oleje
2 - 3 lžíce strouhaného parmezánu
1 žíce sekané petrželky
sůl a pepř podle chuti
********************************************************************************************************************************
Houby namočte do vody, pancettu nebo šunku ( ale přimlouvám se za pancettu ) nakrájejte na menší kostičky. Na větší pánev aby se do ní posléze vešly i těstoviny, dejte na olej nakrájenou cibuli. Když zesklovatí, vhoďte pancettu a když se mírně opeče přidejte pokrájené houby a rajčata, dochuťte solí a pepřem.
Duste alespoň 15 minut a mezitím uvařte penne v dostatečném množství osolené vody.Sceďte jí když je "al dente" nebo-li na skus (trochu tužší) a vhoďte jí do pánve s omáčkou. Lehce promíchejte a nechte na pánvi zhruba 2 minuty - pohybujte s ní sem a tam - pak přidejte strouhaný parmezán a pokud preferujete i smetanu a opět opatrně promíchejte. Servírujte posypané dalším parmezánem, sekanou petrželkou a jako vždy s přáním BUON APPETITO!

10 komentářů:

  1. Růženko, penne mne naučila dcera a já už ho taky párkrát vařila. Tvůj recept by mi taky určitě chutnal. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  2. Ono by se to dalo asi udělat i bez hub. Ty totiž nemám vůbec ráda.

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam. V příštím životě se chci narodit v Itálii.

    OdpovědětVymazat
  4. Mňamina! Ale doma by mě s tím poslali do zadele, právě kvůli houbám .

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Italská "pasta" je moje záchrana - podle známého sloganu -  rychle, chutně, hospodárně!   

    OdpovědětVymazat
  6. [2]:Tak to asi není ten pravý recept pro tebe Ale určitě to jde i bez hub, jen nebudou "po lesnicku" V sezoně by se místo hub daly použít třeba kostičky cuketky..

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Pokud možno v Toskánsku.. Už jsem se taky přihlásila do pořadníku!

    OdpovědětVymazat
  8. [4]:No vidíš a já si z Čech vozím právě houby, tady jsou buď pěkně drahé - ty dobré a kvalitní - nebo o něco méně drahé ale nestojí za nic Takže kamarádky a kamarádi sbírají a suší..

    OdpovědětVymazat
  9. Ach jo, apeluji na italský parlament...zakažte Růžence psát recepty, v Čechách budeme chodit všichni v teplácích     

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: To by sis počkala!!    Ale neboj, když jsem sem přijela, vážila jsem víc než teď    Myslím že naše kuchyň, ta tradiční, je víc záludná

    OdpovědětVymazat