neděle 4. prosince 2016

Vinné kroužky (Ciambelline al vino)

Recept na vinné kroužky jsem našla v jedné malé brožurce s typickými toskánskými recepty a posléze i v českých kuchařkách. V Toskánsku se "biscotti" - sušenky připravují jednoduché, z lehce dostupných potravin, stručně řečeno z toho, co najdete ve spíži a v lednici. Žádné složité krémy, pokud se dělají něčím plněné tak domácí zavařeninou i když v posledních letech se často používá i Nutella.
Sušenky které vám představím dnes jsou vhodné jako vánoční cukroví, udělala jsem je z malé dávky abych viděla co je to zač, ale už vidím že se bude zadělávat ještě jednou (taky proto že mi na ně někdo chodí)! Italové je obalují jen v moučkovém cukru, ale vzala jsem si inspiraci z Čech a přidala skořici, lépe řečeno skořicový cukr smíchaný s moučkovým a určitě jim to prospělo. Možná by se místo skořice hodilo i kakao, ale to vyzkoušené nemám.
************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
150 gr hladké mouky
150 gr másla nebo rostlinného tuku (dávám zhruba půl na půl)
špetka soli
4-5 lžic bílého vína
moučkový cukr na obalení se lžičkou skořice nebo sáčkem skořicového cukru
*********************************************************************************************************************************
Mouku prosijeme do mísy, promícháme se solí a přidáme rozsekaný nebo nastrouhaný tuk. Dobře promneme až získáme větší drobky, pak začneme po troškách přilévat víno a vypracujeme hladké těsto. Udala jsem míry a váhy, ale toskánský recept byl jednodušší - dát stejné množství mouky a tuku, pak přilévat víno až je těsto zpracovatelné.
Dáme odpočinout do lednice aspoň na 2 hodiny, ale klidně i déle. Já ho dala dokonce do mrazáku protože jsem nemohla péct hned a vůbec mu to neublížilo. Jen je lepší jej rozmrazit pozvolna, při pokojové teplotě. Potom vyválujeme asi 1 cm silné válečky, odkrajujeme kousky zhruba 5 cm a spojíme v kroužky. Dá se též vyválet a vypichovat tvary, záleží na vašem vkusu (kroužky jsou určitě nejrychlejší :-)
Dáme na plech vyložený pečicím papírem a pečeme při 160° horkovzduchem nebo 180° bez asi 10 - 12 minut ale jako vždy to záleží na vaší troubě a na velikosti. Nesmějí zhnědnout ale zůstat světlé.
Mezitím si připravíme hluboký talíř nebo mísu s prosátým moučkovým cukrem a skořicí nebo skořicovým cukrem - ten se mi zamlouvá víc, protože cukroví pak trošku křupe. Upečené kroužky do něj vhodíme a protřeseme aby se dobře obalily.Po vychladnutí dáme do krabic a uschováme před nedočkavými klienty :-)

28 komentářů:

  1. Super Růženko, mě k tomu doma chybí to vínko

    OdpovědětVymazat
  2. ...a mě víno nechybí, tak to dneska zkusím. Mám moc ráda skořici, tak proč nééé     

    OdpovědětVymazat
  3. Jsou zajímavý, zítra je zkusím, jen nevím, zda vydrží......

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělá novinka, nikdy jsem o tomto receptu neslyšela. Vyzkouším, hlavně abych věděla, jak moc jsou kroužky křehké, jestli vydrží cestu přes oceán.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Bez vínka to nejde Ale stačí opravdu málo, co zaskočit k sousedům?

    OdpovědětVymazat
  6. Jsou rychle hotové, tak zkus a pak dej vědět jak dopadly Sympatické na nich je i to, že víno se pak může dopít

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Musí se schovat, to už mám vyzkoušené Najdou je totiž i po čuchu

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Křehké jsou, je tam dost másla ale krabice mi zatím spadla jen jednou a vydržely    Za oceánem budou chutnat, tam asi taky nepečou   

    OdpovědětVymazat
  9. Jé, podobné cukroví dělávala moje maminka, až jsem na něj dostala chuť!

    OdpovědětVymazat
  10. ahoj Růženko,  já dělávám hodně podobné vínové cukroví. Akorát nemotám kroužky, ale vykrajuju  tvary.  S těmi kroužky to je dobrý nápad :)

    OdpovědětVymazat
  11. Takové recepty jsou nejlepší    Občas zkusím něco nového, ale domácí klasika vždycky zvítězí!   

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: V italském receptu byly kroužky ale v tom českém tvary, myslím hvězdičky Kroužky jsou samozřejmě rychlejší   

    OdpovědětVymazat
  13. Růženko, recept dávám do záložek. Určitě ho vyzkouším. Já mám recept na octové kroužky.
    Zdravím a přeji pohodový adventní čas.

    OdpovědětVymazat
  14. V Toskánsku se připravují z toho, co mají lidé ve spíži... No Italům tam zajisté bílo víno nechybí, ale mně ano . Na podobný recept z vína jsem také narazila v kuchařce, chtěla jsem vyzkoušet, protože se zdál jednoduchý, ale pak mi došlo, že právě to víno nemám.. Věřím ale, že to cukroví musí být velmi chutné, obzvlášť obalené v tom skořicovém cukru, mňam

    OdpovědětVymazat
  15. Růženko, něco podobného jsem dělala ještě loni a všem to moc chutnalo. Dělala jsem vykrajované takové maličké a obalovala v cukru. Letos už peču jen perníčky plus srdíčka a včera jsem dělala jednoduché kokosky. Zbytek peče dcera.

    OdpovědětVymazat
  16. [13]:Tak octové zas neznám já Myslím že to bude něco podobného nakonec ocet se dělá z vína

    OdpovědětVymazat
  17. [14]:Víno nám opravdu nechybí tady se pije u každého jídla - a vlastně jen při jídle, pít víno jen tak to tady neznají - kromě třeba sektu nebo skleničky lehkého bílého jako aperitiv Zkus se podívat na ty octové, jak píše nahoře Iva, bude to asi podobné

    OdpovědětVymazat
  18. [15]:Mít dceru asi bych si to taky rozdělila, ale mám jen dva syny co nepečou, zato jedí!!   

    OdpovědětVymazat
  19. Tak to je dobrý recept, opravdu je zkusím udělat, víno máme, sice spíš červené, ale není problém za rohem je dokonce vinotéka, koupíme sudové a bude to. Zbytek vypijeme...Díky

    OdpovědětVymazat
  20. Růženko, nebude ti vadit, že jsem  si ten tvůj recept zkopírovala a dala do komentáře v Kavárně: s odkazem na tvůj blog, ale z vypočítavosti, že ho tak lehce najdu

    OdpovědětVymazat
  21. [19]:Růženko, třeba by z toho červeného byly růžové    Že jsi mě dala do tvé kavárny to mě samozřejmě vůbec nevadí, tam já chodím ráda!!   

    OdpovědětVymazat
  22. Jednoduchý recept a určitě dobrý, asi ještě vyzkouším a díky   

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Asi taky ještě dopeču, s výmluvou že se musí novinka ochutnat už skoro zmizely   

    OdpovědětVymazat
  24. ahoj Ruzenko, tohle cukrovi delala i moje ceska babicka ale ne krouzky, vyvalela testo a vykrajovala jednoduche tvary a pak cukr s vanilkou na obalovani..taky bydlim v Italii, jen jsem tu teprve 8 let a deti mam male..a letos hledam inspirace na nove vanocni cukrovi a narazila jsem na tvuj blog, je super!!

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: Ahoj Michaelo, moc mě těší!!    Ve které části Itálie bydlíš? Tohle cukroví se podle české kuchařky dělalo formičkami, podle italské takhle jednoduše - domácí vykrajované cukroví ani neznají   

    OdpovědětVymazat
  26. Růženko, přeji Ti krásné Vánoce a štˇastné vykročení do Nového roku.

    OdpovědětVymazat
  27. [26]: Díky moc, přeji totéž a také hodně chuti k pokračování tvého blogu !   

    OdpovědětVymazat
  28. michaela kubickova7. února 2017 v 15:55

    Ruzenko, vubec jsem necetla emaily a az ted jsem si vsimla tve odpovedi..moc se timto omlouvam..bydlim ve Veneto, konkretne Caorle, ale miluju Toscana a oblast kolem Napoli i Napoli samotnou, je mi blizsi mentalita jizanu, spis nez chladny sever, i kdyz si uvedomuji, ze je to hlavne o lidechna fb je i velka skupina holek Italky z Cr a Sr, tam je kolem 2000 holek a je tam obcas fajn pokec..mej krasny den, pa bacione bacione

    OdpovědětVymazat