neděle 16. srpna 2015

Košíčky s rikotou a ovocem (Cestini con ricotta e frutta)



Běhěm letošního horkého léta (naštěstí se zdá že africké tropy se už nevrátí) jsem troubu prakticky nezapla.Košíčky z lineckého těta jsem měla už upečené a uložené v mrazáku na "horší časy". Hodily se mi když přijela návštěva a mohla jsem nabídnout něco jiného než obvyklou zmrzlinu. Naplnila jsem je pouze krémem z rikoty a navrchu ozdobila ovocem - použila jsem broskve ale výborně by se hodilo např.lesní ovoce.
INGREDIENCE:
Linecké těsto:
210 gr hladké mouky
140 gr tuku nebo másla
70 gr cukru
1-2 žloutky
citronová kůra,vanilka, špetka soli
Náplň:
250 gr rikoty
1 vejce
2-3 lžíce cukru
trochu citr.kůry
ovoce na ozdobu
želatina (nemusí být)

Mouku prosijeme, přidáme špetku soli,citr.kůru,vanilku a rozdrobíme do ní dobře vychlazený tuk nebo máslo (dávám zhruba půl na půl).
Dobře promneme a teprve pak přidáme cukr a promícháme s rozkvedlanými žloutky. Rychle spojíme v těsto, zabalíme do potravinářské folie nebo mikrotenového sáčku a dáme asi na půl hodiny do lednice.
Mezitím si připravíme náplň :
Oddělíme žloutek od bílku. Žloutek utřeme s cukrem do pěny, postupně přidáme rikotu a vymícháme hladký krém. Z bílku ušleháme tuhý sníh a opatrně přidáme do krému.
Dáme do lednice a připravíme košíčky:
Formičky na košíčky nevymazávám,ale z těsta odeberu malé kousky,lehce omočím spodek v polohrubé nebo hrubé mouce a vmáčknu do formičky v tenké vrstvě. Upečou se za pár minut asi při 180 stupních. Prochladlé vyklopíme a když zchladnou úplně,plníme krémem. Navrch dáme ovoce podle chuti.
Můžeme připravit želatinu podle návodu na sáčku a povrch košíčků potřít, jinak stačí mírně pocukrovat.

15 komentářů:

  1. Ahoj Růženko, košíčky vypadají nádherně :) A určitě byly i moc dobré   

    OdpovědětVymazat
  2. Růženko ty mě děláš chutě s košíčky,hned by Ti jeden na tácku chyběl.
    Růženko,nevím jak kde,ale u nás švestky jsou,ale povidla jsou ještě od loni,tak nebudu dělat.Máš krásný záhlavíčko-vodičku co tady nám chyběla,ale zatím napršelo.Měj se fajn.

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý nápad Růženko, rikotu jsem ještě nepoužívala, asi je tuhší než tvaroh? Určitě vyzkouším, rikotu si píšu na nákupní lístek. Kolik košíčků upečeš z jedné dávky, děkuji.

    OdpovědětVymazat
  4. [4]:Na povidla jsem se už informovala,prý budou. To mě kamarádka jen tak strašila Tady už taky zapršelo,hlavně se ochladilo a je nám fajn!

    OdpovědětVymazat
  5. [5]:Z jedné  dávky vyjde tak 25-30 košíčků,to podle velikosti formiček - já mám různě veliké,tak v průměru 5-6 cm.Těsta dávám málo,trošku nabydou.Tvaroh já znala tvrdý a měkký,tak ricotta je jemnější a mokřejší než ten měkký - aspoň ta italská.Ale viděla jsem,že jí dělají všude a nevím jestli je to úplně to samé.

    OdpovědětVymazat
  6. Košíčky vypadaji a určitě i chutnají skvěle. Ukládám do oblíbených a pokusím se někdy upéct.
    Brzy napíšu, jistě víš, proč mám zase zpoždění. Konečně dnes začalo pršet, tak snad bude víc času.

    OdpovědětVymazat
  7. [8]:Je mi to jasné    Ale mejlík už přišel a sláva dešti!

    OdpovědětVymazat
  8. Růženko, košíčky vypadají móc jedle.    Nejprve bych si dala zeleninku a potom ke kafíčku košíček.   

    OdpovědětVymazat
  9. Skvělá kombinace! Já bych si předtím ještě dala trochu nudliček Už jsem na nich asi závislá!

    OdpovědětVymazat
  10. Růženko, po dovolené si mohu dovolit malý dvůr a ooooobrovský bič         

    OdpovědětVymazat
  11. To znám.Je to tím že na nás číhá všude plno nástrah   

    OdpovědětVymazat
  12. Růženko zrovna dnes jsem vyzkoušela tvůj recept na meruňkový koláč. Namísto meruněk jsem použila jablíčka a výsledek vynikající pochoutka. Dokonce jsem vyzkoušela kombinaci s vanilkovou zmrzlinou. Báječné až na útok kil , však se toho nemusí sníst moc, jen si tak pochutnat.Doufám, že se nebudeš zlobit, uvedla jsem adresu tvého blogu na mém a taky recept. Přeji pohodové dny, chystám se vyzkoušet grilovanou zeleninu. Máš zkušenost s máslovou cuketou? Nedávno jsem ji objevila v obchodě, dušená chutnala skvěle. Košíčky by mě také chutnaly, kdo ví, třeba vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  13. [14]:Maruško vůbec se nezlobím,naopak!! Jsem ráda když podle mých receptů někdo vaří a chutná jim. Na ten koláč se dá použít různé ovoce-mám taky ráda cokoliv s jablky Ty cuketky nevím,tady jsou trochu jiné druhy než co vidím v Čechách.Ale chuťově se myslím moc neliší,dušená cuketa je výborná,já dám trochu propasírovaného  česneku,petržel,nechat jen krátce zpěnit a pak cuketu na kousky a nakonec trochu rajčat - nejlépe čerstvých,taky na kousky.Nakonec se tady přidává trochu strouhanky smíchané s parmezánem na zahuštění.. Jinak s cuketou se dá dělat všechno,i bábovka

    OdpovědětVymazat