úterý 4. srpna 2015

Grilovaná zelenina (Verdure grigliate)

Dovolená utekla jak voda a léto je nadále v plném proudu. Letošní teploty jsou opravdu rekordní a na jídla připravovaná dlouhým dušením nebo snad pečením v troubě můžete zapomenout. Dává se přednost-kromě věčných (a vděčných) těstovin - rychlým úpravám masa s různými saláty. Ze začátku jsem byla ráda jak mám rychle a zdravě uvařeno,ale po pár týdnech se mi zdá že mám v břiše žáby :-) Proto jsem po ránu, kdy se ještě v kuchyni dá vegetovat,připravila směs na zeleninovou přílohu.K obědu jí stačilo jen rychle prohřát na pánvi a přidat opečený steak z kuřecího masa.
INGREDIENCE:
4 papriky
2 větší lilky
4 brambory
2 stroužky česneku - pokud vám nechutná můžete klidně vynechat
olivový olej,sůl,pepř,oregano,sekaná petržel a bazalka
Lilky omyjeme a podélně nakrájíme. Rozložíme je na plochou mísu, posypeme solí a necháme vypotit. Mezitím omyjeme a rozkrojíme papriky,vyjmeme jádra a dužinu. Oloupeme i brambory,nakrájíme na menší kostky a dobře propláchneme a osušíme.
Opláchneme a osušíme i lilky a spolu s paprikami dáme na sucho opéct pod gril nebo na grilovací pánev po obou stranách.Prochladlé pak nakrájíme na kousky zhruba 3x3 cm.Brambory opečeme na větší pánvi s trochou tuku za občasného míchání - musí být opečené,ne smažené. Potom k nim přidáme ostatní zeleninu,podle chuti utřený česnek,osolíme,opepříme, přidáme lžičku oregana,lžíci olivového oleje a nakonec směs sekané petrželky a bazalky a dobře promícháme.

8 komentářů:

  1. Není nad letní recept. Všechnu zeleninu mám doma vlastní ze zahrady. Uvařila jsem to podle tebe, bylo to výborné i přesto, že jsme to měli bez masa. Lehké, dobré, diky.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já to taky můžu bez masa,ale znáš to,chlapi Není nad to mít zeleninku ze zahrádky,teď jsme na dovolené chodili k jednomu zelináři který prodává vlastní produkty a je to úplně něco jiného.tady jsou taky trhy ale kupují i ve velkoobchodě

    OdpovědětVymazat
  3. Já toto mohu ráno, v poledne i večer a nepřejím se toho, mám to ráda v létě i za studena

    OdpovědětVymazat
  4. Zeleninky není nikdy dost. Jen bych potřebovala taky vlastní zahrádku - a někoho kdo by o ni pečoval,baví mě spíš to zpracovávání

    OdpovědětVymazat
  5. Vítej zpátky Růženko, taky vařím rychlá jídla cak cak a je hotovo. Tento týden máme nudlový, v pátek tady hlásí čtyřicítku , takže uvidíme. Máš pravdu s těmi žábami, tělo je už samo o sobě přetížené tím horkem. Někdy ti písnu.

    OdpovědětVymazat
  6. Jídlo vypadá na talíři opravdu skvěle! Víš, že jsem lilek nikdy neupravovala, ani nejedla? Jsem ostuda, co? Budu muset vyzkoušet.
    Jo a dík za návštěvu u mne. Tady to máš hezké, určitě ještě přijdu. Krásný den!

    OdpovědětVymazat
  7. [5]:Budu se těšit Máme tady vedro od začátku července a už toho máme plné kecky!! Prý nejteplejší červenec všech dob ..

    OdpovědětVymazat
  8. [6]:Já jsem na lilek přišla taky dost pozdě,i když tady je zvlášť v létě hodně používaný. Ale je to fakt dobrá zelenina a dá se připravit na hodně způsobů. Taky k tobě ráda chodím

    OdpovědětVymazat