úterý 29. října 2019

Ozdoby na okno

Ještě minulý týden se vánoční svátky zdály být v nedohlednu, především díky vyloženě jarnímu počasí. Ale když se podíváme do kalendáře zjistíme, že za dva měsíce už budou za námi! S přípravou jsem začala brzy ne z pilnosti a předvídavosti, ale protože jsem jela na návštěvu do mého rodného města a vždy sebou beru nějaký výtvor z mé "dílny" pro kamarádky. Letos došlo na kolečka, která se myslím budou dobře vyjímat na oknech, ale i na dveřích nebo klidně i na stromečku.
Chtěla jsem takový střední rozměr, kolem 8 cm v průměru, ale nenašla jsem nic, co by se dalo dobře obháčkovat a nezlomit si přitom zápěstí. Nakonec mě osvítil Pinterest, kde jsem našla nápad - z plastikových kelímků na kávu odstřihnout vrchní kroužek. Je silný jen pár milimetrů a poměrně odolný.
Obháčkovala jsem jej krátkými sloupky od oka, protože nějaké počítání se nedá zvládnout. Vzorek jsem našla opět na Pinterestu, nebo použijte jakýkoliv krajkový vzor, který se dá použít na obrubu. Může se pracovat i podle vlastní fantazie, kdo má v háčkování trochu zkušeností, určitě si poradí, jde o pár řad.
I když jsou vzory dělané na určitý počet ok v základní řadě, dělala jsem opět od oka a vždycky to nějak vyšlo :-))
Pro vnitřek jsem uháčkovala malé kousky, buď zvoneček , nebo srdíčko či hvězdičku. Trochu jsem naškrobila (jen prsty namočenými v mírně naředěném tekutém lepidle) a nechala uschnout.
Zvoneček jsem namočila do roztoku lepidla, vyždímala a natáhla na korkovou zátku obalenou fólií na potraviny.
Většinou se ke konci řady vidí, kde asi skončíte a není problém nějaké to očko přeskočit nebo naopak udělat dejme tomu dva sloupky do jednoho, celkový dojem tím neutrpí a pak tam vždycky můžete dát mašli.
Na zavěšení se dá buď uháčkovat řetízek nebo provléknout slabou stužku, dobře poslouží i vlasec.
Nakonec jsem pomocí tavné pistole připevnila ozdobnou mašli a dílo bylo hotovo.
Na přání šťastných a veselých je přeci jen brzo, tak vám zatím přeji hezkou zábavu při tvoření :-)


21 komentářů:

  1. Jojo, minulý týden to bylo ještě na krátký rukáv, chvílemi, nyní ladíme vánočně.
    Asii si nezatvořím, protože to neumím a myslím, že by to rozumně nikdo po mně nepožadoval, ale kochat se mohu, že

    OdpovědětVymazat
  2. Ta jsou kouzelná! Nám se Vánoce připomněly včera, vzduch nasáklý sněhovou vůní, dnes ráno dva stupně. A to jsme ještě v pátek chodili skoro v tričku .

    OdpovědětVymazat
  3. Moc krásné.Háčkovala jsem před mnoha a mnoha lety a jen tak krátké dlouhé sloupky takže zkoušet nebudu. Dobrý nápad s kroužkem jste šikovná

    OdpovědětVymazat
  4. Viděla jsem tyto ozdoby na Pinterestu
    a líbily se mi, takže se do nich asi taky pustím.
    Povedly se Ti!
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Já se zas kochám u fotek tvé zahrady Hlavní je, mít nějakého koníčka a nezahálet

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: Díky! I sem se blíží nějaká studená fronta - podle vás by byla spíš vlažná   Zatím se zatáhlo

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Díky Klidně byste mohla zkusit, jde vlastně právě jen i krátké a dlouhé sloupky. Nejdéle trvá obháčkovat těm kroužek

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Pinterest je pro mě studna nápadů Našla jsem i pár návodů na tyto ozdoby a jiné dekorace, nemluvě o receptech S chutí do toho!

    OdpovědětVymazat
  9. Tys měla na výlet do rodného města určitě úmluvu se Sv. Petrem. Sotva jsi odlétla, ochladilo se, dnes ráno už jen 3st., zítra má být dokonce pod nulou.
    Ozdůbky jsou krásné, něžné. Určitě se budu inspirovat a pokusím se něco umotat.
    Měj se. 😻 🙋

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Počasí objednávám zároveň s letenkou Po pravdě řečeno ta poslední léta jsem deštník vytáhla snad jednou kvůli mrholení. Jinak vždy teplo a sluníčko, a jezdím téměř vždy v říjnu.
    Ozdůbky umotej, jde to rychle

    OdpovědětVymazat
  11. Moc krásné, vkusné a nápadité!!!

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Díky! Hlavně to i rychle přibývá

    OdpovědětVymazat
  13. Růži,já jen valím oči To jsou moc krásné ozdoby a věřím,že udělaly i velkou radost

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Díky, radost udělaly, už tradičně vozím pokaždé i nějakou ruční práci a za odměnu si odvážím další materiál

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Díky, jsem ráda že se líbí a moc zdravím!

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Růži,psala jsem ti do "Zpráva autorovi" našla jsi to ? Alena

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Našla a odpověděla jsem včera
    Bylo to přes blog.cz možná to máš  taky ve zprávě autorovi? Dej mi vědět!

    OdpovědětVymazat
  18. Toz pěkne... A teď se to už prehouplo do adventu..

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Pravda, nějak nám to uteklo, že?

    OdpovědětVymazat
  20. Dlouho jsem u tebe nebyla a tak honem to chci dohnat. Ta výzdoba oken je nádherná. Italové  nejspíš zírají co dovedeš. A to tvoje vánoční cukroví jim musí taky dávat.

    OdpovědětVymazat