pondělí 14. května 2018

Jemné jablíčkové sušenky

Recept na jablíčkové sušenky jsem našla na Pinterestu a původně měly obsahovat kostičky jablek, jenže v poslední době nemáme na jablka štěstí a doma mi zbylo pár unavených, voskově se tvářících jejichž dužina chutná jako guma. Recept se mi ale zamlouval i proto, že sliboval rychlé pohoštění, vzala jsem tedy zavděk jablečnou přesnídávkou a místo kostiček dala hrozinky. Nedala jsem vejce, bylo uvedeno jen jedno a mám zkušenost, že jablečné pyré podobná těsta spojí stejně dobře a navíc dodá i lepší chuť. Pro ještě větší zjednodušení jsem jako odměrku použila kelímek od jogurtu o obsahu 125 ml.
*******************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
1 jablečná přesnídávka - zde 100 gr
- nebo 1 vejce podle originálu
2 kelímky hladké mouky (vyjde to asi na 170 gr)
1/2 kelímku mletých mandlí (můžete použít i ořechy, oříšky)
60 - 70 gr tuku nebo másla (dávám půl na půl)
1/2 kelímku třtinového cukru
1/2 kelímku bílého cukru
špetka soli
strouhaná kůra z půlky citronu
špetka skořice
1 lžička prášku do pečiva s vanilkou
hrozinky podle chuti (dala jsem asi 4 lžíce)
***************************************************************************************************************************************
Hrozinky namočíme do teplé vody (přidávám jako vždy i trochu rumu). Tuk rozpustíme v mikrovlnce nebo ve vodní lázni a necháme trochu prochladnout. Mezitím smícháme všechno suché - mouku prosátou s práškem do pečiva, mleté mandle, přidáme špetku soli a skořice.
V originále bylo psáno utřít vejce nejdřív s třtinovým cukrem a když se rozpustí, přidat bílý cukr a opět chvíli třít. Udělala jsem to samé s jablečnou přesnídávkou - tady je prodávaná bez cukru, takže pokud je ta vaše už sladká, trochu jej uberte. Pak jsem přidala strouhanou citronovou kůru a po částech vlila prochadlý tuk za stálého šlehání. Potom se už pracuje jen s vařečkou. Přidává se sypká směs až vznikne hustší hmota a nakonec vymačkané hrozinky. Dejte uležet do lednice asi na půl hodiny.
Předehřejte troubu na 170°horkovzduch.
Plech vyložte papírem na pečení a z těsta tvořte pomocí dvou lžiček malé hromádky. Vyšlo mi asi 30 sušenek, pokud chcete víc, zdvojnásobte si dávky. Původně to tak bylo, ale když dělám něco poprvé a obzvlášť recepty převzaté z internetu, jsem opatrná :-)
Upečeno je poměrně rychle, už po 10 minutách začaly sušenky zlátnout, přidala jsem další 2 minutky a vyndala, ale záleží na troubě. Pomocí papíru jsem přendala na mřížku a nechala vychladnout.
Sušenky byly opravdu jemné, velmi chutné a měkké, myslím že i díky jablečné přesnídávce. Pokud se uchovají v plechové krabici neztvrdnou, jestli se tak stane nevím za jak dlouho, protože mi byly hned odebrány a brzy snězeny.
Mám moc ráda podobná těsta, dají se kombinovat, například můžete místo hrozinek dát kousky čokolády nebo ovoce. DOBROU CHUŤ!
Usmívající se

12 komentářů:

  1. Nepamatuji si, že bych z nějakých stránek měla tolik záložek a už vůbec ne od sušenek. Tvůj blog je v tomhle prostě unikát a díky ti za každý takový recept! Jablka, skořici i rozinky milujeme, takže tohle bude jasná volba .

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem tento recept našla před třemi roky na stránka pro zdravé pečení a dělám ho moc ráda, jsou to mlsky oblíbené.
    Já jsem hřešila v Toledu. Našla jsem cukrárnu, kterou provozují a zásobují jeptišky. Interiér byl ultra moderní, to bych skutečně nečekala, ale měla jsem tam neskutečný skvost. Marcipánový dort glazovaný cukrovou polevou, k tomu ananasový fresh, byl to chuťový zážitek nebývalých rozměrů.     

    OdpovědětVymazat
  3. Kombinace  surovin u nás nejoblíbenější. Ukládám recept na chladné dny. Momentálně je u nás  Sahara. Přes měsíc nepršelo, pokaždé, co se obloha zatáhne, vyhlížíme déšť. Pokud přijde, trvá 10minut, takže voda jen spláchne prach.
    Nic neroste. Chovatelé domácího zvířectva dělají dlouhé výpravy, aby pro ně našli nějakou trávu. Snad bude líp. 🙋 🌞

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Díky, to mě opravdu moc těší! Ty máš navíc i šikovné pomocníky

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Podobné bombičky jako jsi jedla v Toledu dělají i na Sicílii Rostou tam mandle a marcipán je typický produkt, dělají z něj úžasné výtvory, jak chuťově tak na pohled

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Tady se ochladilo a občas prší, klidně bych mohla něco poslat! Ale neděláme si iluze, vedro a sucho na nás nezapomene ani letos

    OdpovědětVymazat
  7. Jsi zdravě akční, to je fajn. Možná bych se taky do něčeho takového mohla pustit, tedy jen nevím, co místo těch oříšků.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Dávala jsem strouhané mandle, ale určitě to jde i bez. Přidej trochu víc mouky

    OdpovědětVymazat
  9. Jdu na to! Suroviny mám, do práce se dám! A děkuji za recept, vypadá to báječně.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Díky tobě za návštěvu😊 Na blog dávám jen vyzkoušené recepty a snažím se, aby byly dostupné všechny suroviny Tenhle má navíc výhodu že je rychle hotovo!

    OdpovědětVymazat
  11. moje oblíbené sušenky, bohaté na proteiny a dokonce i vlákninu..při tom chutnají výtečně-https://www.monsterfitness.cz/proteinove-pochutiny/lenny-larry-s-complete-cookie/

    OdpovědětVymazat
  12. miluju sušenky a tyčinky na zdravém základu, které jsou vhodné jak na dietu, tak také pro mlsání sportovců:http://www.fitway.cz/tycinky-a-snacky/

    OdpovědětVymazat