čtvrtek 22. září 2016

Kokosové sušenky plněné bílou čokoládou (Biscotti al cocco ripieni di cioccolato bianco)

Dnešní recept pro mlsouny jsou kokosové sušenky plněné čokoládou. Původně je uvedena pouze bílá čokoláda, ale dala jsem i mléčnou a hořkou - ne dohromady, každou zvlášť - vznikly sušenky s překvapením protože nikdo nevěděl jaká náplň je právě v té jeho. Doma jsem měla zbytky čokolád i kokosu, takže recept přišel jak na zavolanou. Po nečekaně teplém září jsem se už těšila až zase něco upeču .. a tady je výsledek. Hodily by se i na vánoční cukroví - zdá se to být ještě daleko, ale...
******************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
200 gr hladké mouky
1 lžička prášku do pečiva
1 vejce
50 gr kokosové moučky
90 gr cukru
80 gr másla nebo tuku (nejlépe půl a půl)
kousky čokolády
******************************************************************************************************************************************
Smíchejte mouku kokosem, přidejte prášek do pečiva a nakrájené máslo na kousky, vše rozdrolte, pak přidejte cukr a rozkvedlané vejce. Zpracujte v těsto a dejte do chladna asi na půl hodiny. Potom vyválejte na mírně pomoučeném válu a vykrajujte kolečka o průměru asi 4 cm. Na polovinu koleček dejte pár kousků čokolády, jen doprostřed aby se dala uzavřít. Přiklopte druhým kolečkem a pěkně prsty přitiskněte okraje k sobě. Potom znovu vykrojte aby zůstala úhledná (a hlavně kulatá :-)). Dejte péct při 170° asi 15 - 20 minut, lépe řečeno jakmile sušenky začnou vonět a zlátnou, jsou hotová. Chce to hlídat, protože kdyby se kokos připálil, tak zhořkne.
Po vychladnutí mírně pocukrujte a .. máte to doma jak o vánocích!

14 komentářů:

  1. Dneska poprvé jsem slyšela koledu v rádiu, jsem se opotila a zhrozila, že jsem nezandala letní boty a už mě masírují   
    Kokos...věčná inspirace a dobrota...jen Ti mi pěkně pnou kalhoty po těch italských snídaních...byly řádně nemravné     

    OdpovědětVymazat
  2. No tak to je nádhera, už to vidím na talíři jako vánoční cukroví!

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Růženko, receptík si schovám na vánoce :) Díky za isnpiraci!

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Dnes tu bylo 27..po koledách ani vidu ani slechu Ty snídaně znám - cappuccino e cornetto e briosche..atakdále!    Jejich bary, pekárny a cukrárny jsou velice nebezpečná místa!!

    OdpovědětVymazat
  5. [2]: Taky mě to napadlo hned jak jsem viděla recept   

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Taky udělám, občas to chce něco nového!   

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Ale všimla jsem si, že Italové snídaním moc nedají...v hotelu to byla ráno kavička, jen něco malého a hybaj...na rozdíl od nás, kteří ráno debuřírujeme.Ovšem večer to byl zabiják...ve 20hodin začalo 4chodové menu a tam já jsem se na rozdíl od Italů trápila...néééé, že bych to nesnědla, ale když se zákusek podával ve 21:30, přesně jsem věděla, že bych domů dorazila jako bečka.     
    Ano, jejich bary, pekárny, cukrárny, to je něco tak neskutečného...musím říct, že takvou parádu mají jen v Praze, na menších městech si mohou o tom nechat zdát

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: To je pravda, snídaně je tu rychlá a hlavně sladká - žádné uzeniny apod. na to dojde mezi 10 a 11 - focaccia nebo houska se šunkou atd. Oběd většinou těstoviny nebo něco rychlého protože pak se vrací znovu do práce no a večer konečně klid na jídlo! V 8 jste jedli ještě dost brzy na to žes byla v jižní Itálii a v létě Jediné zůstává záhadou - KAM TO DÁVAJÍ?? I když na jihu je těch boubelatých poměrně dost

    OdpovědětVymazat
  9. [8]:No první týden ....to tam chodily skutečné krasavice, vkusně oblečené, nádherně nalíčené, upravené vlasy, božsky vychytané do posledního detailu..jsem ženská, ale slintala jsem...skončily 15.září prázdniny a jako když jsi jinde...kalamita, tlusté, korpulentní, neupravené ženské ve sešmajdaných botách...neuvěřitelné

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Ty první krasavice, to byly určitě turistky Pak vyšly ze svých příbytků místní a tam je ta úprava přece jen trochu jiná Většinou malé postavy a spíš širší než delší, to je charakteristika žen v jižní Itálii i když ne všechny, samozřejmě    Jen je jich tam nějak víc než na severu

    OdpovědětVymazat
  11. Vánoce jsou tady, úplně cítím tu vůni. Příští víkend dobrůtku vyzkouším. Tento je na řadě Tarte Tatin, uz se têším.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Vy si ale mlsáte Taky ten obrácený koláč někdy dělám, jde to rychle a ovocné tady můžou   

    OdpovědětVymazat
  13. Růženko, už si dávám recept do záložky. Mňam!   

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: A nezapomeň ho na vánoce vyndat!   

    OdpovědětVymazat