sobota 12. prosince 2015

Zapečené těstoviny s ořechy a bešamelem (pasta gratinata alle noci)

Těstoviny se dají připravit na stovky způsobů a myslím že se nikdy nepřejí - soudím i podle sebe. Dnešní recept je jako vždy rychlý a lze jej připravit i o den dřív a uchovat v lednici nebo ještě s větším předstihem a dát do mrazáku. Pak stačí jen mírně rozmrazit a dát do trouby zapéct.
******************************************************************************
INGREDIENCE pro 4 osoby:
320 gr těstovin (nejlépe vřeténka nebo penne)
80 gr strouhaných ořechů
50 gr strouhaného parmezánu
300 ml bešamelu
1 lžíce olivového oleje
špetka muškátového oříšku
sůl, pepř, trochu másla
*******************************************************************************
Těstoviny dáme vařit do osolené vody se lžící oleje - ten slouží k tomu, aby se těstoviny neslepily. Scedíme je než jsou úplně uvařené, musí být tzv. na skus, ne tvrdé ale ještě tuhé. Smícháme je s polovinou bešamelu, do kterého přidáme muškátový květ a trochu pepře. Do máslem vymazaného pekáčku dáme vždy vrstvu těstovin, posypeme částí strouhaných ořechů a parmezánem, bešamel,další vrstvu těstovin, ořechy, parmezán atd. jako když děláme lasagne. Poslední vrstvu tvoří bešamel s parmezánem. Dejte do vyhřáté trouby na 200 stupňů a zapékejte asi 15 minut až se utvoří kůrčička.

8 komentářů:

  1. Ořechy mám moc ráda i když letos jich moc nemám. Určitě tvůj dobrý recept vyzkouším mezi svátkama. Všichni budou mít už dost sladkého a tato dobrota přijde vhod. Měj se krásně a hezký vikend. U nás zase deštivý. 🌧

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Růženko, tahle kombinace  ořecha parmezán je pro mě novinkou!!! A určitě to musí být dobrůtka   

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Vidíš, já mám zas ořechy z Čech kde se jich urodilo nadměrně moc. Počasí je takové spíš jarní, ani ryba ani rak
    Rozhodně to nevypadá ani trochu vánočně

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Parmezán se dá použít všude kromě pokrmů z ryb a hub - říkají naši šéfkuchaři Ale já ho dávám všude snad kromě kafe!

    OdpovědětVymazat
  5. Já bych, s dovolením, nacpala ořechy raději do cukroví, je jich letos málo .

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Klidně můžeš Tak asi opravdu úroda ořechů (prý nadměrná) postihla jen Prahu a okolí kde mě letos štědře obdarovali    Dokonce i vyloupali!! Zato vloni se neurodila ani skořápka..

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Já zase měla vloni a letos, kdybych neměla hodnou maminku, mám kulový .

    OdpovědětVymazat
  8. Recept je zajímavý, dám ho k dalším do záložky. Já si udělám, tak jednou za rok těstoviny s ořechama, ale nasladko.   

    OdpovědětVymazat