středa 16. prosince 2015

Masarykovo cukroví

Vím, že už máte určitě upečeno. Ale jestli se vám stává jako mě (většinou zbytečně) že se si myslíte že vám nebude stačit, upečte si Masarykovo cukroví - je rychle hotové, nepotřebuje už žádné další zdobení a ani rozležet.
Vyzkoušela jsem před 2 dny a na zkoušku ochutnala a je opravdu krásně křehké.
Bylo to prý oblíbené cukroví presidenta Masaryka - odtud jeho název.
***************************************************************
INGREDIENCE:
300 gr hladké mouky
200 gr másla nebo tuku (dávám zhruba půl na půl)
100 gr cukru
170 gr celých lískových oříšků
1 žloutek
1 lžíce kakaa
rum - není nutný
**************************************************************
Celé lískové oříšky (oloupané) dáme na 2 hodiny namočit do vody, do které můžeme přidat i rum. Nejsem troškař a namočila jsem rovnou do rumu :-) Namočením oříšky změknou,zdá se mi že rumem získaly i lepší chuť, ale záleží na vás.
Do mouky rozsekáme máslo nebo tuk, rozdrobíme, přidáme cukr, kakao a žloutek a vypracujeme těsto. Oříšky scedíme, osušíme a vpracujeme do těsta. Uděláme 4 válečky o průměru 3-4 cm a zabalíme do folie a dáme do lednice 24 hodin odpočinout. Před použitím jsem dala ještě asi na 10 minut do mrazáku aby se lépe krájelo.
Ostrým nožem nakrájíme na kolečka přibližně půlcentimetrová a klademe na plech vyložený papírem na pečení.
Pečeme 10-12 minut při zhruba 170 stupních - ale jako vždy záleží na vaší troubě.
Upečená vychladlá kolečka můžete i pocukrovat ale myslím že to není nutné, jsou dobrá i tak.

10 komentářů:

  1. Tohle cukroví miluji, recept mám podobný, jen nedávám kakao a cukroví je krásně bílé a balené v moučkovém cukru, jako rohlíčky .

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Já už ho taky miluju a určitě nedělám naposled. Našla jsem recept s kakaem ale příště zkusím bez, nebo raději oba druhy

    OdpovědětVymazat
  3. Cukroví vypadá zajímavě a určitě chutná skvěle, aby ne, oříšky jsou výborné. Letos už to nestihnu, ale uložím do zásoby pro léta příští.

    OdpovědětVymazat
  4. Růženko, moje sestra dělala toto cukroví minulé Vánoce. Do těsta také nedávala kakao. Je dobré a já jsem si na něj letos nevzpomněla. Cukroví mám napečeno 15 druhů a víc už nepeču.   
    Přeji ti pohodové adventní dny.   

    OdpovědětVymazat
  5. [3]:Je to opravdu hodně oříškové Prý se dají dělat i s ořechy ale to jsem nezkusila. Každopádně je to vděčné cukroví

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: 15 druhů je opravdu dost! Já si každý rok říkám jak upeču jen pár druhů ale pak chci vyzkoušet ještě to a ono..a mám jich už taky 10 Ještě nějaké nepečené a pak už opravdu končím!

    OdpovědětVymazat
  7. Růženko, přeji tobě i tvým blízkým krásné a šťastné Vánoce. Do nového roku pohodu, klid a hlavně zdraví.   

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Ivo, moc děkuji, taky přeji vše nejlepší, hlavně zdravíčko a rodinnou pohodu  

    OdpovědětVymazat
  9. Kdybych bývala věděla, upekla bych, ale bez kakaa.Tmavé těsto nerada peču, většinou přismahne. Namočit oříšky do rumu - výborný nápad.

    OdpovědětVymazat
  10. Kakaové pečivo taky nerada peču z toho samého důvodu. Když "musím" dávám k němu na plech pár "vzorků" ze světlého. Tady bylo málo kakaa ale vidím z komentářů že se dělá i bez tak příště vyzkouším. Je opravdu moc dobré a křehké

    OdpovědětVymazat