pondělí 12. října 2015

Sušenky z celozrnné mouky (Biscoti integrali)

Chcete mlsat bez výčitek svědomí ?
Sušenky z celozrnné mouky jsou velmi chutné ale hlavně zdravější než klasické zvlášť když k jejich přípravě použijeme jako sladidlo třtinový cukr a med a místo másla nebo tuku rostlinný olej, např.slunečnicový.
******************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
300 gr celozrnné mouky
80 gr třtinového cukru
4 lžíce medu
60 gr slunečnicového oleje
1 vejce
1 lžička prášku do pečiva
3-4 lžíce jogurtu nebo mléka
špetka skořice
špetka soli
třtinový cukr na obalení, čokoládové pecky nebo kousky čokolády (podle chuti)
*******************************************************************************************************************************************
Mouku smícháme s cukrem, práškem do pečiva, přidáme sůl, skořici a čokoládu. Vlijeme olej, med a mírně rozšleháme vejce a zaděláme těsto. Bereme kousky a tvoříme malé kuličky které trochu zpološtíme. Na talíř nasypeme třtinový cukr a placičky v něm lehce obalíme buď jen z jedné nebo z obou stran. Dáme na plech vyložený pečicím papírem trochu od sebe a pečeme při 170 stupních až zezlátnou.
Místo čokolády můžete přidat např. hrozinky nebo nadrobno sekané oříšky či mandle anebo jen přidat trochu kokosu.

9 komentářů:

  1. Skvělý recept v pravou dobu. Venku se hóóódně ochladilo, takže nejlepší je uvařit si horký čaj a k tomu dobré sušenky. Určitě je brzy upeču, už cítím tu vůni. Měj se.

    OdpovědětVymazat
  2. S obavami koukám na předpovědi v Česku - teplota jak tady v lednu! Ale už se to sem taky řítí nejdřív voda, pak vichr. Hlavně ať se to vyřádí a příští týden odstartuju!

    OdpovědětVymazat
  3. Wow..jdu do nich, jsou přesně podle mého gusta...jsi kouzelnice, vždy mi přičaruješ nějakou dobrůtku, mám tohle pečení ráda     

    OdpovědětVymazat
  4. Díky ti moc za tip! Zrovna jsem přemýšlela nad nějakým zdravým sušenkovým receptem, nakoupila třtinový cukr a celozrnnou mouku, ale pořád jsem se k tomu nemohla dokopat. Takže ještě jednou díky!

    OdpovědětVymazat
  5. [3]:Jsem moc ráda že jsem tě potěšila    Mám podobné sušenky taky raději než ty klasické - navíc se jsou i rychle hotové což není nikdy na škodu..

    OdpovědětVymazat
  6. [4]:No vidíš, přišla jsem jak se říká "jak na zavolanou" Já většinou najdu recept a pak mi pokaždé chybí aspoň jedna ingredience

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Růženko, super receptík. sušenek u nás není nikdy dost     

    OdpovědětVymazat
  8. Přesně tak. Musím  říct že tenhle měl úspěch Zdravím všechny v Jedlíkově !   

    OdpovědětVymazat
  9. Dávám si tento zajímavý recept do záložky.

    OdpovědětVymazat