středa 26. listopadu 2014

Makove hvezdicky

Makove hvezdicky jsem delala vloni poprve,mely uspech takze letos bude bis...Màk je v Italii malo pouzivany, zvlast u nas v Toskansku, takze vzbuzuje zvedavost co je to zase za ceskou specialitu Usmívající se
INGREDIENCE:
200 gr hladke mouky
70 gr mleteho maku
150 gr masla
50 gr cukru
1 zloutek
spetka soli
marmelada
POLEVA CITRONOVA - 100gr mouckoveho cukru treme zhruba se lzickou citronove stavy do husta
Smichame mak s cukrem a moukou a spetkou soli. Pridame zmekle maslo a zloutek, vypracujeme hladke testo. Nechame v lednici odpocinout asi hodinu, pak vyvalime a vykrajujeme hvezdicky.
Peceme asi 15 minut. Po vychladnuti spojime marmeladou a zdobime citronovou polevou, pripadne sypeme barevnym sypanim.

6 komentářů:

  1. Ahoj Růženko, receptík se mi moc zamlouvá. Makové cukroví jsem ještě nikdy nedělala a při tom máku mám dostatek

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Alenko, doporucuji vyzkouset! Ja ho taky neznala,ale zaradim mezi "klasiku"   

    OdpovědětVymazat
  3. Jejda, to jsi mi pripomnela dobrotu, co delavala moje teta. Je to moc dobre a ona tam ten mak davala nemlety, takze zrnicka krupkala. Uplne se vidim u ni v" setnici ", to je po hanacky pokoj. Voni makovniky, k tomu teply caj s citronem a medem, za oknem spousta snehu. Bohuzel teta uz neni, jeji dum vzala povoden a snih, no snad bude. Mej se.

    OdpovědětVymazat
  4. Bozenko, vidim ze jsem v tobe probudila vzpominky...Setnice - nebo seknice se rikalo i u nas doma,ale ja mela babicku Moravanku, tak asi proto...No a ten snih taky chybi, tady bude zitra 19 stupnu!Jsme sice v Italii ale i tak je to o hodne nad prumer. Zdravim a preji klidny vikend

    OdpovědětVymazat
  5. Netusim, jestli seknice nebo setnice. Napsane jsem to nikdy nevidela a vyslovene bylo setnice. Byl to krasny cas nezralych malin. Zdravim, u nas je hnusne pocasi.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Tady je vsude vanocni vyzdoba ale venku jaro...Priroda se zblaznila, v kvetinacich jsme meli jeste letnicky, bazalka porad nazivu...A ma zas prset,asi nam brzy narostou ploutve!Zdravim   

    OdpovědětVymazat