pátek 12. července 2013

Ovocne kosicky

Ovocné košíčky jsou poměrně jednoduchý recept, i když na první pohled se příprava zdá být zdlouhavá. Ale když si připravíte linecké těsto , které je za 15 minut hotové , pak upečete košíčky den předem, druhý den je jen naplníte pudinkem a ovocem a je hotovo. V letní sezoně jsou obzvlášť oblíbené, můžete použít jahody, lesní ovoce, nebo jakékoliv jiné čerstvé. Košíčky můžete připravit i předem a dát do mrazáku.
*********************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
Linecké těsto:
210 g hladké mouky
140 g másla
70 g cukru
1 žloutek
citr. kůra
*********************************************************************************************************************
Nejdříve smícháme mouku s tukem a rozdrobíme. Pak přidáme cukr, citr.kůru a žloutek. Rychle spojíme v těsto a dáme odpočinout do chladna aspoň na půl hodiny i déle.
Pak ukrajuji malé kousky těsta, košíčky nevymazávám, ale těsto omočím v mouce a vtlačím do formičky. Tento způsob se mi osvědčil, vyklápí se velmi dobře.
Uvaříme pudink podle návodu a naplníme košíčky. Zdobíme ovocem podle chuti a sezony. Lze potřít i želatinou.
BUON APPETITO!


6 komentářů:

  1. Ahoj Růženko, to musela být mňamka    Košíčky vypadají moc krásně. Košíčky jsem už dlouho nedělala. Na plnění kočíšků  mi kdysi teta poradila nejprve vykrojit  formičkou kolečko a to vložit do košíčkové formičky...

    OdpovědětVymazat
  2. To musí být dobrůtka, jen se na jazyku rozplyne. Super!!!

    OdpovědětVymazat
  3. U nás jsou oblíbené a dělám je často. Je to dobrá klasika.

    OdpovědětVymazat
  4. Diky za komentare. Jsou to takove jednohubky a daji se plnit vsim moznym ovocem. Vcera jsem je udelala znovu, s ostruzinama, taky dobre!

    OdpovědětVymazat
  5. To je jeden ze zákusků, který mám nejraději. Celkově pudink mám ráda. Ovoce samozřejmě taky.

    OdpovědětVymazat