čtvrtek 22. listopadu 2012

Drstky po florentinsku( trippa alla fiorentina)

Byla jsem prekvapena, kdyz jsem zjistila, ze i v Italii holduji obdobe nasi drstkove polevky. Dokonce je to toskanska specialita, je to ale druhy chod, ne polevka. Ji se s chlebem a kdo chce, muze si pokrm na taliri posypat parmezanem.

Pro 3 osoby jsem pouzila:
600-700 gr varenych drstek
1 mensi cibuli
trochu krajene mrkve a celeru
2 strouzky cesneku
rajsky protlak (bez prichute) nebo oloupana rajcata z konzervy-asi 300 gr
sul, peperoncino nebo pepr
strouhany parmezan na posypani
olej, trochu masoxu

Na olej dame zpenit cibuli, mrkev a celer. Drstky nakrajime na prouzky a vlozime do zakladu. Chvili michame, pak pridame rajsky protlak nebo na kousky nakrajena rajcata, utreny cesnek, sul, podle chuti masox, peperoncino nebo pepr. Prikryjeme poklici a dusime aspon hodinu nebo i dele, az jsou drstky uplne mekke. Pokud je potreba, dolijeme behem vareni trochu vody, v opacnem pripade odkryjeme a nechame odparit prebytecnou tekutinu. Pokrm ma byt hustsi.
Podavame s cerstvym chlebem a posypane parmezanem.

5 komentářů:

  1. Ahoj Růženko.Tohle by mi Karel nejedl. Já mám dršt'kovou polévku ráda,ale už jsem ji nevařila strašně dlouho.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Růženko, už jsem si dělala starost, kde se nám touláš    Držky bych si hned dala. Bohužel je doma jím jen já Takže si polévku vždycky dovezu od maminky, pěkně udělanou a jen jím a jím Růženko, měj se moc hezky   

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Růženko, o tomto receptu jsem už slyšela, ale naše rodina nejí dršťky. Já dělám dršťkovku z hlívy. Věřím, že je to výborné, ale.....

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Růženko, na mém blogu najdeš pozváník jedné blogerské hře. Budu ráda, když ho přijmeš. Jitka

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavá změna, proti české dršťkové polévce. Vyzkouším, ale nevím, jak u rodiny, která miluje klasickou polévku pochodím.

    OdpovědětVymazat