sobota 7. prosince 2019

Sachr dortíčky

Vánoce se nezadržitelně blíží a s nimi každoroční rituály. Jedním z nich je určitě pečení cukroví, i když jsem nedávno četla, že čím dál tím více lidí se uchyluje ke kupovanému. Pokud patříte k těm, kdo na tradice nedá dopustit a alespoň pár plechů do trouby strčí, byt vanilkou a skořicí provoní, jste na správné adrese :-))
Kromě základních klasických druhů jako jsou rohlíčky, pracny, linecké a perníčky, jsem na zkoušku už koncem listopadu upekla tyto Sachr dortíčky. Že chutnaly o tom svědčí fotografie na které jich je jenom pět, protože ostatní zmizely. Recept je jednoduchý a zvládnou jej i začátečnice.
**********************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
200 g hladké mouky
25 g kvalitního kakaa
25 g kukuřičné nebo bramborové moučky
75 g moučkového cukru
130 g másla
2 žloutky
2 plné polévkové lžíce strouhaných ořechů nebo oříšků
lžíčka prášku do pečiva
špetka soli
vanilka
meruňková marmeláda
hořká čokoláda
kousky čokolády na ozdobu (lze vynechat)
******************************************************************************************************************************************
Prosijte a smíchejte vše sypké do mísy, přidejte na kousky nasekané máslo a dobře promněte. Pak přidejte i žloutky a vypracujte hladké těsto. Dejte odpočinout do lednice nejlépe na jednu až dvě hodiny.
Těsto vyválejte a vypichujte čtverečky o straně asi 4 cm, do poloviny z nich vypíchněte otvor. Pečte na 170°asi 12 minut (většinou platí pravidlo, že když začnou vonět, jsou téměř hotové, na plechu ještě dojdou).
Vrchní díly s otvorem namáčejte do poloviny v rozpuštěné hořké čokoládě nebo kvalitní polevě a nechte trochu zaschnout, ještě než poleva ztuhne posypte kousky čokolády, ale ani nemusí být.
Spojte se spodním dílem meruňkovou. marmeládou.
Zkusila jsem i pomerančovou a není to vůbec špatná kombinace, i když správný Sachr dort si žádá meruňkovou. 😉

10 komentářů:

  1. Vypadají náramně!
    Pořád patřím k těm, kteří na domácí cukroví nedají dopustit, už mám vyndané máslo a dnes budu zadělávat těsta .

    OdpovědětVymazat
  2. Taky pracuji Musím si pospíšit, s dárky se tu začíná tak týden před Vánoci...a já dávám cukroví jako dárek   

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Růži.Hned,když jsem si četla recept a návod,už jsem věděla,že budou výborné A pokud najdu na ně ještě čas,určitě je vyzkouším podle tebe.
    Cukroví si taky peču sama a ráda Jen se mi zdá,že to nějak vše letí a že jsem často ve skluzu
    Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Dobré opravdu jsou a líbil se mi název Myslím že jsem recept našla na italských stránkách. Taky si každý rok říkám jak připravím těsta v listopadu a maximálně v půlce prosince bude vše hotovo, ale zas na mě čekají v lednici!

    OdpovědětVymazat
  5. Cítím tu vůni až u nás. Určitě je vyzkouším, bude na stole něco nového a od tebe vždy dobrého. 🎄 🥜 ☃️

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Můžeš je klidně udělat i pár dní před Vánoci, rychle se rozleží. Zdravím! 🤗

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem ostuda, poprvé za celý život jsem nepekla, strašně mne to mrzí.
    Když už jsem řekla, že jdu péct, donutila jsem se, omarodila jsem. Rýma, kašel, bolavý krk a k tomu střevní chřipka, já jsem si prostě letos užila všeho vrchovatě.
    Už nyní mi mé cukroví chybí, nu což, tak příští rok

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Měla jsi jiné starosti. Jak by řekli ve tvé milované Itálii "per quest'anno hai gia' dato"! - pro tenhle rok jsi už dala. Vynahradíš si to až bude lépe a určitě to nebude dlouho trvat.
    Taky mě postihla viróza zrovna když jsem začala tvořit, mám mírný skluz v expedici
    Moc zdravím a palce držím!   

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá to krásně, třeba to ještě někdy zkusím, dala bych si. Letos jsme měli cukroví dost a vše bylo dobré, dokonce i to moje.

    OdpovědětVymazat
  10. No my pecrm hodně že směsi normální a spádové mouky..

    OdpovědětVymazat