neděle 5. srpna 2018

Borůvkový koláč s meruňkami

Pokud máte odvahu zapnout troubu, můžete si připravit chutný, rychlý a silně ovocný moučník v kombinaci drobenka - borůvky - meruňky. Já odvahu našla dnes ráno a během necelé hodinky bylo vše připraveno a upečeno. Trochu odpočinku (poslední fáze v lednici), nakrájet na kostky a hosté už zvonili u dveří.
Vzhledem k tropickým teplotám byl koláč po rýžovém salátu a pěkném plátku vychlazeného melounu spolu se šumivým růžovým vínem vítanou sladkou tečkou nedělního oběda.
*******************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
1 hrnek hladké mouky
1 hrnek dětské krupičky
100 gr másla
100 gr cukru
4-5 lžic třtinového cukru
1 hrnek borůvek
5 větších meruněk
vanilka
kůra a šťáva z půlky citronu
špetka soli
***************************************************************************************************************************************
Nejdřív jsem si připravila meruňky. Nebyly už příliš šťavnaté, takže jsem je nedala jen tak za syrova, ale nakrájela na kousky a dala podusit za občasného míchání na pánvičku spolu se 3 lžícemi třtinového cukru, trochou citronové šťávy a asi dvěma lžícemi vody. Když po pár minutách hezky změkly, přendala jsem je na talíř aby vychladly (nesnadný to úkol vzhledem k teplotám) a mezitím si připravila drobenku.
Smíchala jsem mouku s krupičkou, špetkou soli, citronovou kůrou, vanilkou, rozsekala do všeho studené máslo a jala se drobit. Když bylo vše rozdrobené, přidala jsem cukr a promíchala. Tento postup je lepší, než smíchat všechno dohromady, protože máslo se obalí moukou a směs pak zůstane hezky sypká.
Dno a trochu i okraje čtvercové formy o straně 20 cm jsem vyložila pečícím papírem aby se koláč lépe vyndaval a nasypala 1/3 drobenky. Trochu jsem jí upěchovala a posypala borůvkami. Na ně druhou třetinu drobenky a vychladlé meruňky. Vše jsem zasypala poslední dávkou drobenky a dvěma lžícemi třtinového cukru. Dala jsem péct na horkovzduch při 180°zhruba 35 minut až povrch začal zlátnout. Potom koláč odpočíval asi 20 minut ve formě aby se trochu ustálil a pak jsem jej opatrně přemístila na mřížku. Nakonec putoval do lednice, protože k úplnému vychlazení - lépe řečeno ke zvlažení - by došlo možná dnes v noci a poté jsem vše nakrájela na malé kostky a dala na mísu. Koláč byl díky ovoci vláčný s křupavou krustou na povrchu a sotva jsem jej stačila vyfotit. Můžete použít i jiné druhy ovoce, kombinace borůvek a meruněk se osvědčila i barevně. DOBROU CHUŤ!Usmívající se

13 komentářů:

  1. Podobný jsem dělala minulý týden, takhle kombinace je prostě mňam!

    OdpovědětVymazat
  2. Máš pravdu, škoda že tady je borůvek pomálu Nasbírat si je, o tom není vůbec řeč..

    OdpovědětVymazat
  3. Nemám odvahu péct ...peču na pečení, ale za měsíc letím do Benátek, tam si spravím chuť       

    OdpovědětVymazat
  4. Růži,koláč už jen na oko vypadá báječně ! A chuť si úplně představuji Chystám se na něco ostružinového,mám jich pořád dost.Jenže to teplo,že ?    Stejně je to jedno,teplo je teď stejně v baráku,jak venku.
    Dnes jsem pekla perníčky,které jsem slíbila na svatbu,takže musím,ať je stupňů kolik chce Byla jsem u toho  "oblečená - neoblečená " jako v té pohádce ale povedly se! Zítra bude další várka   
    Posílám pozdravy     

    OdpovědětVymazat
  5. Benátky jsou nádherné!! Nevím jestli jsi tam už byla, já několikrát a pokaždé jsem okouzlená, je to jak v pohádce. Jen moc turistů, začali trochu omezovat nával. Ale blondýnka se protlačí
    Nenech si ujít projížďku po Laguně, dřív stačila normální jízdenka, dnes 7 euro Ale stojí za to   

    OdpovědětVymazat
  6. To jsi dobrá!! Perníčky by byly moje jistá smrt Už se těším až je dáš na blog, mám je v oblibě

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Jedu poprvé a šíleně se těším

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: A nebudeš zklamaná!👍

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to jsi hrdinka. Já zapnout troubu, asi nepřežiju. Koláč vypadá jako nadýchaný a určitě moc dobrý.

    OdpovědětVymazat
  10. Koláč byl pro dětičky a co by pro ně člověk neudělal Troubu jsem zapla v neděli ráno, pak uvařila rýži na salát a honem pryč Koláč byl výborný, hlavně díky ovoci klouzal do krku jedna radost!

    OdpovědětVymazat
  11. Na boruvky je asi uz pozdě, tak zreba místo nich ostruziny...

    OdpovědětVymazat
  12. Klidně..já měla borůvky v mrazáku

    OdpovědětVymazat
  13. Vypadá zajímavé, a nezvyklá kombinace meruňky-borůvky.☺

    OdpovědětVymazat