pondělí 20. listopadu 2017

Šlehačková bábovka

Dnešní recept na šlehačkovou bábovku je vlastně univerzální těsto které můžete obměňovat podle vlastní chuti a fantazie. Já jsem na zkoušku udělala jen základní verzi a byla jsem překvapená její chutí a jemností. Navíc příprava nezabere víc než čtvrt hodiny! Další výhodou je, že ať dáte máslo nebo olej, máte 100% tuk, kdežto šlehačka obsahuje jen 33% tuku.
Můžete udělat klasickou mramorovanou, když do části těsta přidáte trochu kakaa, nebo hrozinky či čokoládové pecky, kokos, strouhané jablko, ořechy, mandle, oříšky...kombinací je nespočet a fantazii se meze nekladou.
**********************************************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
3 vejce
180 gr cukru (v původním receptu bylo uvedeno 250gr, ale zdálo se mi to přehnané)
250 ml smetany ke šlehání
250 (270) gr hladké mouky
1 prášek do pečiva
špetka soli
strouhaná kůra z bio citronu (nebo pomeranče)
2 lžíce vaječného koňaku nebo rumu (nemusí být, ale rozhodně neuškodil, naopak!)
******************************************************************************************************************************************
Vejce šleháme s cukrem do pěny a pomalu přiléváme smetanu. Použila jsem ruční elektrický šlehač, ale šlehala jen pár minut, dokud se vše dobře nepromísilo. Mouku smícháme se solí a práškem do pečiva, přes sítko posypáváme po povrchu a vařečkou promícháváme odspoda nahoru. I mouky bylo v receptu o něco víc (300 gr), ale těsto se mi zdálo příliš husté, proto je uvedena dvojí váha, správnou hustotu odhadnete určitě sami. Vmícháme i jemně strouhanou kůru a vlijeme do vymazané a moukou nebo strouhankou vysypané formy na bábovku. Pečeme v mírně vyhřáté troubě na 170° asi půl hodiny - jako vždy podle trouby a velikosti formy.
Pokud chcete přidat např. rozinky, namočte je, osušte a smíchejte se lžící mouky, aby nepropadly ke dnu a nepřipálily se - to samé udělejte s čokoládovámi peckami nebo strouhanými ořechy apod. Pro jistotu dám na dno trochu čistého těsta, do zbytku vmíchám pochutiny a pak teprve vliju do formy. Většinou se podaří :-)

8 komentářů:

  1. Super, recept mého dětství!
    Moc se mi v tom líbí ten koňak, určitě vyzkouším, díky ti za tip!

    OdpovědětVymazat
  2. Peču nejraději ze všech bábovek.
    Za chvíli peču tvůj jablkový koláč se sladkou krustou, musím Soptíčkovi osladit život   

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Vidíš, a já ji neznala! Slyšela jsem o ní, ale dělala poprvé a určitě ne naposled. Koňak jsem přidala z mé vlastní vůle

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: To musíš, když se babí courala světem Já udělám ještě jednu šlehačkovou (pro velký úspěch 😄) a pak dojde taky na jablkový s krustou

    OdpovědětVymazat
  5. Bábovka vypadá nadýchaně, jako sníh. Mimochodem, ten venku poletuje, ale s deštěm.  Brrr, 🌧 ❄️
    O víkendu ji upeču, i kdybych ji měla sníst sama. Mám je moc ráda, už se těším. 🥧

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Já mám jednu na plotně - tentokrát peču v mém "divotvorném hrnci". Rozdělíme se se sousedkou, jako téměř vždy   

    OdpovědětVymazat
  7. Růženko, super! Tuhle bábovku určitě brzy upeču! Už teď se mi sbírají sliny! Já dnes pekla jablkový dort, ale ne ne ve formě, ale v remosce a chutnalo to skvěle!

    OdpovědětVymazat
  8. Taky jsem slyšela že v remosce se peklo dobře Já jsem ji někdy neměla a prý teď stojí i dost peněz Teď hodně používám Fornetto - troubu na plotnu

    OdpovědětVymazat