pátek 13. prosince 2013

Mandlové cukroví s čokoládou (biscottini alle mandorle e cioccolato)

Další recept z Toskánska, který se hodí i pro naše vánoční cukroví - mandlové s čokoládou.
Tento rok jsem při přípravě cukroví měla nového pomocníka - plát silikonu, na kterém se těsto krásně vyvaluje a nelepí se. Chtělo by to asi i silikonový váleček - zatím jsem neobjevila - a moje štěstí by bylo dokonalé :-) Ale když těsto svrchu pokryjete potravinovou folií nebo rozříznutým mikrotenovým sáčkem, nepřilepí se ani drobeček!
Silikonový plát jsem viděla v Praze, kde ho ale prodávali za nějakou hříšnou cenu - už přesně nepamatuji,ale zdála se mi horentní a určitě daleko vyšší než necelých 7 euro, které jsem za něj dala zde v Lidlu..Stačí jej po použití jen otřít houbičkou a po uschnutí svinout. Velmi praktický, mohu jen doporučit!
*********************************************************************************************************************
INGREDIENCE:
200 g mouky
80 g cukru
100 g nahrubo sekaných mandli
80 g sekané čokolády (nejlépe v mixéru na hrubší kousky)
100 g změklého másla
2 vejce
moučkový cukr s vanilkou na posypání
**************************************************************************************************************************
Ingredience rychle zpracujeme, necháme odpočinout nejméně půl hodiny v lednici. Pak rozválíme na plát asi 4 mm a různými formičkami vykrajujeme tvary. Přeneseme na plech vyložený pečicím papírem a pečeme v předehřáté troubě při 170 - 180° asi 10-15 minut.
Vychladlé cukrujeme.

8 komentářů:

  1. Ahoj Růženko, teda to je další suprový receptík.Opíšu si ho a brzy vyzkouším! Já jsem s vloni pořídila  nový  umělohmotný váleček s nastavením výšky placky (sice byl drahý, ale jsem s ním moc spokojená). Placky vyvaluju taky přes folii. Růženko, měj se moc hezky a těším se na další receptíky

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Takovy valecek jsem zatim neobjevila - ale budu patrat. I kdyz jsou to trochu drazsi pomocnici, vyplati se-jednak usetri cas a pak jsou vlastne naporad!
    Tohle cukrovi ma vyhodu,ze uz se s nim nemusi dal nic delat - zadne kremy,polevy atd.Moc zdravim)

    OdpovědětVymazat
  3. Růženko, cukrovíčko máš krásné a určitě  i moc dobré dobré. Já už mám letos hotovo. Přeji pohodový konec adventu.   

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Ty se mas, ja jeste musim naplnit orechy a kosicky. Prave jsem objevila tvuj zakladni krem, chci ho vyzkouset)
    Preji hezke vanoce!!

    OdpovědětVymazat
  5. Růženko, přišla jsem Ti popřát pohodové a šťastné Vánoce.   

    OdpovědětVymazat
  6. Přeji krásné a klidné vánoce!!!   

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Diky moc, tobe tez hodne stesti a spokojenosti, mam trochu zpozdeni,ale tady  je velke slaveni az zitra - Stedry den je pracovni

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Diky moc za prani, hodne stesti, zdravi a spokojenosti!!)

    OdpovědětVymazat